אחרי הסאגה הממושכת ומעוררת המחלוקת בסיומה וילי רוטנשטיינר קיבל את המושכות ויאמן את נבחרת ישראל, בפני האוסטרי ניצבים כמה אתגרים בדמות קמפיין ליגת האומות ופלייאוף ההעפלה ליורו 2020 מול סקוטלנד, ועליו יהיה לקחת החלטות בנוגע לכמה סוגיות, אך הראשונה והמתבקשת שבהן – להחזיר את ליאור רפאלוב לסגל.

על אף העובדה שהוא כבר 9 שנים בליגה הבלגית, זכה באליפות, גביעים, סופר קאפ ושלל מחמאות בתקשורת הבלגית, הקשר הישראלי לא נספר כלל תחת כהונתו של אנדי הרצוג בתפקיד. זה בדיוק הזמן להחזיר עטרה ליושנה, לתת לשגריר הטוב והיציב ביותר שלנו מעבר לים לשחק. אין לנו פריבילגיה לוותר על שירותיו, שהרי אנחנו לא משופעים בשחקנים מהסוג הזה.

ליאור רפאלוב וחבריו עם הגביע (רויטרס)ליאור רפאלוב וחבריו עם הגביע (רויטרס)

רפאלוב כבר אינו צעיר, בן 34, וההופעה האחרונה שלו במדים הלאומיים הייתה אי שם בשנת 2017 כשבכל התקופה של הרצוג הוא לא קיבל את הזימון המיוחל, זאת על אף הופעות טובות. הערך העליון בכל נבחרת לאומית, בכל מקום בעולם, הוא להביא את השחקנים הטובים ביותר ובעלי הכושר המוכח ביותר בזמן נתון, ורפאלוב לא נהנה מהעובדה הזו למרות שכבר כמעט עשור הוא עושה חיל.

עוד חותמת גדולה ליכולת של רפאלוב בבלגיה הגיעה עם שער הניצחון החשוב שלו במדי אנטוורפן מול קלאב ברוז’ האקסית בגמר הגביע הבלגי. חמש שנים מאז נתן לה את התואר, הישראלי לקח את זה ממנה עם שער חשוב. בבלגיה הוא מקבל הערכה, “האיש של אנטוורפן”, אך מה עם הנבחרת?

ליאור רפאלוב (אינסטגרם)ליאור רפאלוב (אינסטגרם)

נכון, המטרה והציפייה של נבחרת ישראל היא להצעיר את הסגל ויש לא מעט שחקנים צעירים ומוכשרים שיהיו הבסיס של החבורה בכחול-לבן בעתיד – מנור סולומון, יונתן כהן, דן גלזר, נטע לביא ושון וייסמן הם רק חלק מהשמות שיככבו בשנים הבאות בנבחרת, אך לצד כל אלו חייבים לתת את המושכות לאחד מנוסה, כזה שעשיר בניסיון אירופי ויכול לתרום לא מעט מניסיונו – ליאור רפאלוב מושלם לתפקיד.

לפי הראיונות שהעניק בעונות האחרונות עושה רושם שרפאלוב כבר השלים עם העובדה שהוא לא חלק מהנבחרת, אך לא כך אמור להיות הדבר. השחקנים הטובים ביותר צריכים לשחק בנבחרת הלאומית ואם הדבר לא קורה הלכה למעשה – הרי שמקבלי ההחלטות חוטאים למטרה לשמה קיימת הנבחרת שאמורה לקבץ אליה את המובחרים ביותר במדינה.

ההתאחדות לכדורגל ספגה לא מעט ביקורות על המהלך שהביא לווילי רוטנשטיינר את המושכות ותפקיד המאמן, אך הוא יכול לעשות מהלך משלו, כזה שמתבקש וקהל האוהדים צמא לו – להשיב את רפאלוב לסגל. יכול להיות ששוב לא נגיע לטורניר גדול, אך השחקנים ידעו שמי שטוב יקבל את הזימון, ורפאלוב הוא שחקן נהדר כבר שנים ארוכות.

הכתוב הוא טור דעה

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה