הערב (ראשון) באצטדיון סמי עופר קיבלנו את הדרבי החיפאי הראשון לעונת 2020/21. נכון שזו רק תחילת העונה ורק גביע הטוטו, אבל דרבי זה דרבי. מכבי חיפה והפועל חיפה הגיעו למפגש כאשר מעל ראשם מרחפים סימני שאלה גדולים לגבי העונה הנוכחית.

נתחיל עם הירוקים – בחצי הראשון של המשחק קיבלנו מכבי חיפה חלשה, עייפה וכבדה. זה נראה שברק בכר עדיין מחפש את השיטה והסגנון הנכונים לו ולשחקניו. למרות שזה גביע הטוטו, הירוקים נראו עצבניים ולחוצים, במיוחד ב-45 הדקות הראשונות. במחצית השנייה מכבי חיפה הייתה עדיפה וטובה יותר מיריבתה העירונית, ששחקניה פשוט נפלו מהרגליים.

ברק בכר (עמרי שטיין)ברק בכר (עמרי שטיין)

פחות משבועיים לפתיחת העונה בליגה וכן רגע לפני המשחק הראשון במסגרת הליגה האירופית, מכבי חיפה ללא אף שחקן חיזוק. תמוה ומוזר בהתחשב בעובדה שהקבוצה זקוקה נואשות לשחקן שיחזק אותה לקראת העונה. היא חייבת בלם בעל שיעור קומה, מגן שמאלי, מגן ימני וגם קשר אחורי.

קו ההגנה הנוכחי שיש לירוקים הוא חלש מאוד ולא מספיק טוב, את זה כבר ראינו בעונה הקודמת. לא ברור מה ברק בכר ביקש מיענקל'ה שחר ומה היה תיאום הציפיות ביניהם, כי כרגע הוא עדיין לא קיבל כלום. בכר חייב להתעורר ומהר, לחזק את הסגל שלו באופן דחוף. המאמן הגיע למכבי חיפה במטרה אחת ברורה – לזכות באליפות. כל דבר מלבד התואר בסיום העונה יהווה כישלון. לבכר מצפה המון עבודה מעבר לעניין המקצועי ומעבר לעובדה שהוא צריך לדרוש חיזוק מההנהלה. הוא צריך לשנות דפוסי חשיבה והתנהגות במועדון.

שחקני מכבי חיפה (עמרי שטיין)שחקני מכבי חיפה (עמרי שטיין)

שחקנים ובעלי תפקידים צריכים לדעת ולהבין את גודל האחריות שיש להם על הכתפיים, מכבי חיפה זה לא עוד מועדון שיכול להרשות לעצמו להסתפק במועט ובבינוניות. הוא חייב לחשוב תמיד על מצוינות וחייב לחשוב הכי גבוה שאפשר, ולבכר המון עבודה בנושא.

אסור לבכר להתבלבל או להסתנוור מהניצחון הערב, יש לו ולשחקניו המון עבודה. בכר הגיע כדי לשדרג את מכבי חיפה, הוא קיבל ממרקו בלבול קבוצה טובה מאוד עם בסיס טוב. הוא האיש שיצטרך למצוא פתרונות בנושא הרכש, את הזרים הנכונים שישדרגו את הסגל, למצוא דרך לשדרג את ירדן שועה שעדיין לא מוצא את עצמו בקבוצה, ולהפוך אותו לבורג מרכזי.

ירדן שועה (עמרי שטיין)ירדן שועה (עמרי שטיין)

נכון שעדיין מוקדם, אבל כרגע לא רואים משהו מיוחד. בכר נמצא זמן מועט במועדון וצריך לקבל את הזמן שלו ללמוד את הקבוצה, את המערכת והשחקנים. הבעיה הגדולה שהוא יצטרך לספק תוצאות והצלחות מיידיות. הציפיות ממנו גבוהות מאוד – להחזיר עטרה ליושנה בכרמל.

לגבי הפועל חיפה – חיים סילבס הגיע עם הרכב חסר מאוד בלי שלושה בלמים, והקבוצה שלו כמעט לא יצאה קדימה ועמדה בקו האחורי, תוך שהציגה משחק מסודר אבל בלי כל מימד התקפי. לסילבס המון עבודה, הוא חייב לחזק את הקבוצה ב-2-3 שחקנים. עם הסגל הנוכחי, יהיה למאמן האדומים קשה לשחזר את הפלייאוף העליון שהשיג בעונה שעברה. אגב, מבחינתי, תומר אלטמן היה השחקן הטוב במגרש בסמי עופר. אני חושב שמדובר בשחקן מוכשר עם ראיית משחק, אגרסיביות, טכניקה ויציאה קדימה עם הכדור. מדובר בשחקן שעוד נשמע עליו בשנים הקרובות, עם עבודה נכונה הוא יכול בהחלט להגיע רחוק.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה