הגענו הערב (שני) למשחק השני בליגת האומות לאחר משחק חוץ מעודד מול סקוטלנד עם תוצאת תיקו מכובדת ועם המון אופטימיות ואמונה לקראת המשחק היום מול סלובקיה, כשברקע הפנים כמובן קדימה לקראת המשחק האמיתי בחודש הבא מול סקוטלנד במאני טיים האמיתי. 

פתיחת המשחק הייתה המשך ישיר לדקות הטובות במחצית השנייה בסקוטלנד, אך אחרי רבע שעה טובה של הנבחרת, שנתקלה היום ביריבה מאוד מאוד חלשה, שוב פעם מרכז הגנה רדום ולא מתואם נכנע לדאבל פס פשוט דרך מרכז ההגנה. הגול הגיע כאשר שלושת הבלמים חולמים ונותנים לסלובקים מתנה על מגש עם שער חוץ, וזאת בניגוד מוחלט למתרחש באותם רגעים על כר הדשא. 

ערן זהבי מאוכזב (רדאד ג'בארה)ערן זהבי מאוכזב (רדאד ג'בארה)

הנעת הכדור בפתיחת המשחק הייתה טובה – מרכז המגרש היה פעיל מאוד ושני המגנים תמכו בהתקפה ללא הרף עם שילוב של נחישות ויציאה להתקפות מעבר מסוכנות שהביכו לא פעם את ההגנה הסלובקית הכבדה, אך לאורך כל המשחק כשלנו בפעולות האחרונות ולא היינו מספיק חדים בחלק הקדמי. מבחינת החזקת כדור היינו הרבה יותר דומיננטיים מהסלובקים בעיקר במרכז המגרש, אולם ללא מחץ וריכוז בחלק הקדמי שגרמו לנו לרדת למחצית בפיגור. 

המחצית השנייה החלה עם חילוף של ביברס נאתכו וכניסה של יונתן כהן שהזיזה את דור פרץ לעמדת הקשר האחורי. הנבחרת המשיכה ליזום עם משחק התקפי ושליחה של הרבה שחקנים לעבר שערה של סלובקיה, אך הנעת כדור איטית ובלגן גדול מבחינה טקטית עם פערים גדולים בין החוליה האחורית לבין הקישור ובין הקישור לחלק הקדמי הפכו אותנו במחצית השנייה לחבורה מוכשרת של שחקנים שאיבדו את הממד הטקטי על חשבון רצון לחזור למשחק בכל מחיר. 

וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)

התגובות של וילי רוטנשטיינר למתרחש על כר הדשא היו איטיות ולא מספיק יצירתיות. וילי יכול היה לוותר על אחד משלושת הבלמים שלנו כבר עם תחילת המחצית השנייה ולהכניס שחקן בחלק הקדמי ולהפוך אותנו להרבה יותר קטלניים באזור רחבת היריבה. הסלובקים מצידם התרכזו בעיקר במגננה ושיחקו לאורך כל המשחק עם חלוץ אחד מה שלקח לרוטנשטיינר הרבה זמן יקר להבין שזה הזמן לגלות תעוזה ויצירתיות עם חילופים ושינוי מערך, שהגיע בשלב מאוד מאוחר במחצית השנייה, אבל מתברר שזה היה שלב מאוחר מדי. 

המשחק הערב הוא סימפטום של יכולת עדיפה על היריבה, אלא ששוב פעם נפילה בדברים הקטנים – חוסר תשומת לב ואיבוד ריכוז לשבריר של שנייה בהגנה שעלה לנו שוב ביוקר בספיגת שער מיותר. מי שצפה במשחק מבין שמבחינת יכולת היינו עדיפים על הסלובקים לאורך כל המשחק אך זה לא בא לידי ביטוי בתוצאה ובעיקר בקבלת החלטות כושלת בפעולות המכריעות של שחקני החלק הקדמי. 

שון וייסמן וערן זהבי (רדאד ג'בארה)שון וייסמן וערן זהבי (רדאד ג'בארה)

הממד המנטלי מאוד משמעותי וחשוב – שער השוויון של עילאי אלמקייס לקראת הסוף נותן לנו עוד פסיפס של אמונה עד הרגע האחרון שאנחנו מסוגלים ולא נשברים. זה קרה מול סקוטלנד וזה קרה היום פעמיים חזרנו מפיגור וזה מעודד מאוד לקראת ההמשך, אך חייבים לשמור על יציבות ועקביות ולייחס חשיבות למשחק ההגנה הקולקטיבי של הנבחרת עם דגש על מכות נייחות, שם אנחנו עדיין לוקים בחסר. 

לגביי החלק הקדמי בכל משחק כמעט אנחנו שווים גול ולכן אנחנו צריכים להגיע למאני טיים בחודש הבא מוכנים בכל הפרמטרים גם מבחינה הגנתית וגם מבחינה התקפית. אין ספק שצמד המשחקים האחרון הוכיח לעצמנו שאנחנו לבטח לא פחות טובים מהיריבות שלנו ולכן אנחנו עכשיו צריכים להוכיח לעצמנו במעשים ובתוצאות ולא במחמאות ונאיביות חסרות משמעות שליוו אותנו לאורך קמפיינים שלמים. במציאות העכשווית אנחנו עם ראש זקוף ועם פנים אופטימיות לגלאזגו בחודש הבא, כאשר יש תחושה באוויר שזה הולך לקרות עכשיו יותר מתמיד – זה בידיים וברגליים שלכם.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה