כמו הרבה אירועים בקריירה של ערן זהבי, גם המעבר שלו להולנד לא היה צפוי. בקיץ האחרון הכוכב של נבחרת ישראל עורר סימני שאלה רבים בנוגע לעתידו ובזמן שאוהדי מכבי תל אביב הרשו לעצמם לחלום על חזרה שלו למועדון והקהל של פנרבחצ’ה השתלט על האינסטגרם, הוא בחר בפ.ס.וו איינדהובן – ומבחינתו אין מקום נכון יותר להגיע אליו.

כשזהבי נפרד ממכבי ת”א לטובת המעבר לגוואנגז’ו ר.פ הסינית, לא מעט קולות הושמעו על כך שהוא “בחר בכסף”. את הטענה הזו אי אפשר להשמיע כעת, כי אחרי שהכניס לחשבון הבנק שלו לא מעט במהלך התקופה בסין, הפעם הוא רוצה למלא גם את ארון התארים ולחזור לשחק עבור קבוצה שנאבקת על זכיות.

ערן זהבי (טוויטר)ערן זהבי (טוויטר)

על הנייר, איינדהובן מתאימה לזהבי כמו כפפה ליד. מועדון ששואף לזכות בתארים, באחת הליגות הנחשבות באירופה אשר דוגלת בכדורגל התקפי. הסגל הצעיר של פ.ס.וו (ממוצע גילאים שעומד על 23) יעניק לזהבי אפשרות להיות המנהיג של הקבוצה ולהוביל אותה אחרי שנתיים קשות, בהן ראתה את אייאקס בורחת לה, לזכייה באליפות.

המבחן של זהבי באיינדהובן הוא גדול, אבל הוא כבר הוכיח בעבר שקרח זורם בדמו וככל שהמשימה קשה יותר, היכולת שלו משתדרגת בהתאם. הכוכב מגיע למועדון בו שיחקו שורה של שחקני פאר במהלך הקריירה. בניגוד אליהם ובשל גילו (33) הוא אולי לא יגיע מהולנד למועדון גדול יותר, אבל אין זה אומר שהוא לא יכול להצליח יותר מקודמיו בקבוצה.

ערן זהבי במעמד החתימה (איינדהובן)ערן זהבי במעמד החתימה (איינדהובן)

הכדורגל ההולנדי מקדש משחק התקפי, וזהבי מקדש שערים. בימים האחרונים הושמעו לא מעט קולות שניסו לגמד את המעבר של זהבי והזכירו כי “לא הצליח בפעם הקודמת שיצא לאירופה, בפלארמו”. ובכן, אין להשוות את זהבי של אז למה שהוא היום. הישראלי בשל ומוכן הרבה יותר משהיה בעבר והתקופה בסין הוכיחה זאת.

אחרי ששבר שיאים בכדורגל הסיני, כאלו שגדולים ממנו אשר הגיעו לכדורגל המקומי לא הצליחו, הוא פונה ליעד חדש. המסלול של זהבי שונה מהרגיל – בזמן שאחרים בגיל 33 עוברים לעשות כסף בסין או ארה”ב, או חוזר לאירופה מהדלת הראשית כשהוא שחקן מוכח עם קבלות, כדי להגשים עוד יעדים ומטרות. במכבי ת”א ב-2013 הוא חולל שינוי תדמיתי וקבוצתו שנשמר עד היום, הוא בהחלט יכול לעשות זאת גם בהולנד.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה