בימים בהם נראה שהפילוג בעם הוא הגדול ביותר שנראה אי פעם ובמציאות שבה השנאה וחילוקי הדעות מחרחרים בינינו ללא הרף, רק דבר אחד ביקשנו – רגע אחד של נחת. הוא יכול היה להגיע מכיוונה של נבחרת ישראל, אך החבורה של וילי רוטנשטיינר לא עמדה בלחץ ונכנעה 5:3 לסקוטלנד בפנדלים בפלייאוף מוקדמות היורו, אליו לא נגיע גם בקיץ הבא. 

התוצאה במשחק בהאמפדן פארק היא אולי הכי כואבת שיש, אבל היא גם שמה סימן קריאה על הנושא שנמצא על סדר היום בשבועות האחרונים – אסור לעצור את הספורט וחייבים להמשיך לשחק. במשך 120 דקות, עיני מדינה שלמה נישאו למסכי הטלוויזיה כשלכולם משאלה אחת – שהנבחרת שלנו תעפיל סוף כל סוף לטורניר גדול. זה אמנם לא קרה, אך זה לבטח הסיח את דעתם של ישראלים רבים למשך כמעט שלוש שעות מכל הבלגן שפוקד את המדינה שלנו בחודשים האחרונים. 

אלי דסה, ניר ביטון וחאתם אלחמיד מאוכזבים (רויטרס)אלי דסה, ניר ביטון וחאתם אלחמיד מאוכזבים (רויטרס)

כמה אירוני שעוד לפני המשחק, במהלכו ואחריו, היינו עדים לאין ספור ציוצים של פוליטיקאים שקיבלו תזכורת מהיועץ האישי שלהם שהיום יש משחק, אז צריך להעלות משהו על הנבחרת. הרי זה לא באמת מעניין אותם, כי אם זה היה, הם לא היו מעמידים את הספורט הישראלי כולו בערפל כבר במשך למעלה מחודש. בכל אופן, המשחק הזה הראה גם להם, לכל מקבלי ההחלטות שם למעלה, שיש כמה סיבות טובות להשקיע בספורט הישראלי, ובכדורגל בפרט. שאולי בקונסטלציה מסוימת אנחנו כן יכולים להגיע לאנשהו, שזה לא רק “פאן” או תחביב כפי שהם מכנים זאת, אלה מכנה משותף שמאגד תחת קורת גג אחת מליוני אנשים, ללא קשר לדעותיהם או למוצאם. 

אלא שבדיוק כפי שקורה במלחמות – גם כאן נצטרך לדעת להתאחד ולהתאגד ברגעי משבר, כי הרי בזה אנחנו הכי טובים. הכדורגל הישראלי ספג עוד מכה, אבל אם הוא ידע לקום ממנה – לא מן הנמנע שיש לנו כמה סיבות להיות אופטימיים. מוחמד אבו פאני נכנס והראה ניצוצות, שלא נדבר על מנור סולומון שכבר מראה בדיוק מאיזה חומר הוא עשוי, אילון אלמוג, עדן קארצב, אלו יהיו האנשים שיובילו אותנו בקמפיינים הבאים וברגליהם מופקד עתידו של הכדורגל הישראלי, מי יודע, אולי לעבר עתיד טוב יותר. 

שחקני נבחרת ישראל (רויטרס)שחקני נבחרת ישראל (רויטרס)

ואיך אפשר בלי מילה על ערן זהבי. בדיוק כמו ליאו מסי, רוברטו באג’ו, דויד טרזגה, דייויד בקהאם ועוד רבים שעשו זאת לפניו – גם הוא ככוכב בסדר גודל כנראה לא יכול היה לסיים קריירה מפוארת שכזו ללא רגע טראגי שכזה. אחרי כל כך הרבה טוב, כנראה שהרע הוא בלתי נמנע, ולצערו של גדול שחקנינו בדור הנוכחי – הגיע ברגע הכי גורלי שיכול להיות. ובדיוק כמו חייל בשדה הקרב – גם הוא יצטרך לאסוף את עצמו כמה שיותר מהר כדי להמשיך לעשות את מה שהוא יודע יותר טוב מכולם, ותסמכו עליו שהוא יעשה את זה. 

הכתוב הוא טור דעה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה