מכבי תל אביב יצאה למשחק במוסקבה כשיש קצת לחץ, בכל מקרה מאזן של 3:1 הוא לא מה ציפו לו, למרות שניסו השבוע לומר שהתכוננו  להתחלה  חלשה . הקבוצה מצליחה לשמור על עצמה בינתיים מהקורונה, ומתנהלת בעניין הזה ביעילות רבה, וברור שקבוצות אחרות עד לרגע זה נפגעו מן הנגיף. טוב עשו ביורוליג כאשר שינו את החלטתם להימנע מהפסד טכני לקבוצה שנפגעה מהנגיף. 

חימקי היא אחת מאלה, כי היא לא הפסידה הפסדים טכניים, אבל היא שיחקה עם שמונה שחקנים, חלקם שחקני, נוער עם הרכבים חלשים, והיא נמצאת ב-4:0. נכון שהיא החזירה היום חלק משחקניה החולים והפצועים, אבל חזרה של שחקן ממחלת הקורונה או מבידוד לא באה בקלות, והוא לא חוזר בשיא כושרו, בטח כשזו חזרה מפציעה או היעדרות ארוכה, ובאופן טבעי ההכנה כקבוצה לא טובה.  

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

התיאום הוא לא טוב, וכבר השבוע במשחק הליגה נגד אסטנה עם כל החוזרים היא נחלה הפסד, אבל השאלה הייתה איזו מכבי תל אביב נראה היום  – האם הקבוצה שיפרה את הטעון שיפור, איזה מסקנות הצוות המקצועי הסיק לגבי ההרכבים והרוטציה במגרש, והיעדר משחקי ליגה, מונע מהקבוצה לתרגל לרוץ ולחוש את הקבוצה יותר טוב ולהכניס לעניינים שחקן כזה או אחר שצריך דקות משחק.

המשחק התחיל בהובלה של חימקי, 2:12. מכבי ת”א התחילה עם אותה חמישייה של השבוע שעבר, ז’יז’יץ’, קלויארו, בראיינט שהוצב לשמור על שבד, ווילבקין ובלייזר, שלא נכנס טוב למשחק היום, אבל גם במצב הזה ראינו שהאורחת חוזרת לאט לאט למשחק. הכניסה של האנטר ובעיקר דורסי למגרש נתנה לאלופת ישראל הרבה ביטחון וניצול של ההגנה הרכה של חימקי, ועם אחוזי קליעה נמוכים ודי חוסר סדר ותיאום אצל הרוסים, הצהובים שיפרו קצת את ההגנה והריבאונד, ולקחו את ההובלה.

סקוטי ווילבקין (חימקי מוסקבה)סקוטי ווילבקין (חימקי מוסקבה)

חזרתו של ז’יז’יץ’ למגרש וסיומת טובה שלו מתחת לסלים הביאה את הצהובים להובלה של שמונה הפרש, אבל חוסר ריכוז זמני נתנה לרוסים להוריד לשלוש הפרש במחצית.  עדיין מכבי ת”א יכולה וצריכה לשפר את ההגנה שלה כדי שתוכל לצאת יותר להתקפות מתפרצות, והיום דורסי סיים אותם בכמה שלשות. התחילת המחצית השנייה הצהובים התחילו בעצימות נמוכה, אך היום המדהים של דורסי בקליעות משלוש נתן את ההרגשה שמכבי ת”א יכולה לנצח. מתי שתלחץ על הדוושה, והיום משניים עשו זאת.

דורסי על המגרש עם שיא שלשות והאנטר המצוין על הפרקט, אבל יאניס החליט לתת היום הרבה דקות לבנדר, וזה עלה לו ולאורחת באיבוד היתרון, אבל הגענו לרבע הרביעי כשמכבי רודפת אחרי חימקי. שבד, שאליו אתייחס לאחר מכן, כיכב עם שלשום וחדירות עד שספרופולוס החליט לשלוח עליו שני שחקנים לדאבל אפ כדי להוציא ממנו את הכדור, וכך אף אחד אחר בחימקי לא יכול לייצר סל ומכבי חזרה למשחק. היווני בדקות האלה חוזר לחמישייה של השנה שעברה, האנטר, ווילבקין, דורסי, קלויארו ובראיינט.  

אלייז'ה בראיינט עם הכדור (חימקי מוסקבה)אלייז'ה בראיינט עם הכדור (חימקי מוסקבה)

קלויארו הפליא בשתי שלשות שהשאירו את מכבי במשחק – אחת מהן דווקא אחרי פוזישן הגנתי טוב של חימקי, ולמעשה הוא זרק מחוסר ברירה וקבע שלשה. מפה לשם, סיום משחק שלוש הפרש לרוסים, וכאן יש ויכוח בין מאמנים – לפני שבועיים מאמן פנרבחצ’ה שחזר מה-NBA החליט לא לעשות פאול וחטף שלשה מצסק”א והפסיד בהארכה, כשגם היום מאמן חימקי קורטינייטיס החליט לא לבצע פאול, אך מה שהוא לא ידע – שדורסי קולע משלוש, וחטף שלשה –  הולכים להארכה. 

יאניס ספרופולוס היום במצב של הובלה בשלוש נקודות נתן הוראה לבצע עבירה, ויצא לו לנצח גם בזכות זה. מעבר לכל הדברים האחרים, הגיע האיש הנוסף בהארכה וזה בראיינט, שעם שתי שלשות כשהרוסים מנסים להתרכז בדורסי ובווילבקין לקח אחריות עם שתי שלשות. גם לז’יז’יץ’ היו היום דקות טובות, אבל הרכב שלו ושל האנטר הוא לא קלאסי גם היום. ג’ונס שיחק במספר מצבים, אבל לא היה פעיל ואקטיבי ועל התרומה הדלה של בנדר כבר כתבתי. יכולתו החלשה פשוט לא מובנת והיה צריך כבר להיות בכושר יותר טוב, למרות סיום ה-NBA כל כך ממזמן מבחינתו.   

דראגן בנדר (איציק בלניצקי)דראגן בנדר (איציק בלניצקי)

מכבי ת”א חזרה עם נצחון חשוב כי אי אפשר יהיה לתפוס את חימקי במצב כזה כי בעוד מספר שבועות כשהם יתאוששו מכל החיסורים והמחלות. בהמשך הם יהיו קבוצה מצוינת. אני לא יכול לסיים מבלי להתייחס לשבד – אכן, הוא שחקן עצום, עם המשכורת מהגבוהות ביורוליג, אבל ככל שפעולותיו גדולות יש בו החלטות נוראיות: איבודי כדור ולקיחת זריקות רעות, ירידה להגנה לא קיימת אחרי זריקה או אחרי החטאה, ושלושה איבודי כדור בהארכה. 

הגיע הזמן שיבדוק למה עם כישרון כזה הוא לא מוביל את קבוצתו להישגים טובים מספיק. במכבי חוזרים עם הניצחון שהם כה היו זקוקים לו  ויכולים להתאושש. בשבוע הבא באה לתל אביב פנרבחצ’ה וראיתי את המשחק אתמול באתונה בו הפסידה לפנאתינייקוס – אפשר וצריך לנצח את הטורקים.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה