בתקופה כזו, כשהקורונה עדיין בכל פינה והספורט העולמי כמובן בין הנפגעים של המגפה, ההתעקשות של מקבלי ההחלטות בפיפ”א ובאופ”א לקיים את משחקי הידידות של הנבחרות מיותרת ופוגעת בענף.

הניסיון לחזור לשגרה בתקופה זו, אחרי חודשים של חוסר ודאות וזמן ממושך ללא ספורט בכלל, הוביל ללוח זמנים עמוס וגדוש עבור הקבוצות והשחקנים מכל רחבי העולם. אם לא די בצפיפות המשחקים בליגה ובזירה האירופית, לשחקנים נוספו גם מפגשים ברמת הנבחרות, שפשוט לא נותנים שום דבר.

כריסטיאנו רונאלדו ופול פוגבה במאבק (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו ופול פוגבה במאבק (רויטרס)

אם מפעלים כמו ליגת האומות והקופה עוד עברו חלק בגרון, הוחלט גם לקיים שורה ארוכה של משחקי ידידות מסביב ליבשת. שחקנים מגיעים מכל מקום לכל מקום ובתקופה שבה למדנו את חשיבות ההקפדה על ההנחיות ושמירת המרחק, נראה שמי שמקבלים את ההחלטות בארגוני הכדורגל הגדולים בעולם פשוט נמצאים בבועה משלהם.

שורה ארוכה של שחקני כדורגל שילמו מחיר על כך. כריסטיאנו רונאלדו הוא הדוגמה הבכירה ביותר לשחקן שהצטרף לנבחרתו למשחקי ליגת האומות, נדבק בקורונה ונאלץ לחזור לטורינו, להתבודד ולהחמיץ את המשחקים החשובים באמת, אלו שבאמת משפיעים. בזירה הישראלית זהו ערן זהבי שמסע משחקי הנבחרת הוביל להידבקותו בנגיף.

ערן זהבי באימון נבחרת ישראל (רדאד ג'בארה)ערן זהבי באימון נבחרת ישראל (רדאד ג'בארה)

כמובן שחשוב לנסות לשמור על שגרה כמה שניתן, והרי כבר למדנו על בשרנו כמה הדבר חשוב, אך יחד עם זאת יש לנהוג באחריות ושיבוץ של משחקי ידידות בין-לאומיים, שגורמים לטיסות וערבוב של שחקני מכל קצוות העולם, זוהי פעולה חסרת אחריות שכבר השפיעה לרעה ואף עלולה לאיים על המשך העונה. תמוה מאוד לראות ארגונים גדולים שסבלו בשנה הזו בפן הכלכלי בגלל הקורונה, לא מקבלים החלטות נכונות.

לא מעט שחקנים כבר הביעו את דעתם בנושא. האחרון שבהם הוא טוני קרוס. הקשר של ריאל מדריד אמר בין היתר: “אנחנו בובות של פיפ”א ואופ”א, סוחטים את השחקנים פיזית”. גם הקבוצות הגדולות מצידן עושות כל שיכולות על מנת שלא לשלוח שחקנים לנבחרות, בתקופה בה המשחקים בזירה הבין-לאומית באמת חסרי כל חשיבות.

השחקנים מצידם נופלים בין הכיסאות – מצד אחד המעמסה והחשש להידבק ולהפסיד משחקים חשובים עם קבוצתם, ומצד שני חוסר הרצון לסרב לשחק עבור המדים הלאומיים. פיפ”א ואופ”א, קחו אחריות ותפסיקו עם זה. אין ערך למשחקי ידידות שלא נותנים שום דבר כשהקורונה עדיין פה.

הכתוב הוא טור דעה

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה