מכבי תל אביב ניצחה/הביסה בשבוע שעבר את ז’לגיריס והצהירה כי חזרה לעצמה. עכשיו היא תראה את כוחה האמיתי, כך חשבו הצהובים ויאניס הבטיח שהם יהיו בפלייאוף וכך אחרי ההארכה מול בני הרצליה, יצאו למשחק כפול בספרד והמפגש הראשון נגד ריאל.

ריאל ומכבי ידעו בהיסטוריה הרבה מאבקים מיתולוגיים, אבל הפעם אלופת ישראל לא הביאה איתה למדריד בטחון ורצון עז לנצח. בכלל, עשה רושם שריאל לא בשיאה ועוד היא ניסתה לשלב הרבה שחקנים צעירים במהלך המשחק. היה נראה שריאל מרגישה שמתי שהיא תצטרך היא תלחץ על הדוושה ותנצח. משהו בשפת הגוף של מכבי אמר ‘אין לנו סיכוי לנצח’. יש משהו בזה כדי לנצח את ריאל מדריד אתה כקבוצה והשחקנים צריכים לבוא יותר מוכנים, יותר מחוברים, עם משחק התקפה יותר מתואם, יותר מתוכנן ועם כמות אסיסטים יותר גדולה.

כריס ג'ונס זורק (באדיבות ריאל מדריד)כריס ג'ונס זורק (באדיבות ריאל מדריד)

עם 63 נקודות אי אפשר לנצח בבירת ספרד ואולי כמעט בשום מקום ביורוליג. מכבי התחילה עם סנדי כהן כדי לשמור על פקונדו קמפאצ’ו ועם אנג’לו קלויארו בעמדה 4, אבל רק אנטה ז’יז’יץ’ הגיע עם רצון להוכיח משהו לריאל והוא הפתיע במספר יציאות מהירות. היה לסנטר הצהוב קרב קשה מול וולטר טבארס אבל הוא היחידי שאפשר לציין לטובה. 

נכון, סקוטי ווילבקין קלע מספר סלים בתחילת החצי השני, אך הוא קיבל את השומר הכי טוב של ריאל. סקוטי היה חייב לקבל עזרה משאר הגארדים (כריס ג’ונס, אלייז’ה בראיינט וטיילר דורסי) שהיו חלשים, מפוחדים, איטיים ואדישים. ריאל היא קבוצה טובה ממכבי עם סגל שחקנים מרשים, אבל היא לא הייתה היום בשיאה בהתקפה והתל אביבים פשוט לא נתנו לה פייט.

טיילר דורסי עם הכדור (באדיבות ריאל מדריד)טיילר דורסי עם הכדור (באדיבות ריאל מדריד)

מאמן ריאל השיג את כל המטרות במשחק. נצחונו לא הוטל לרגע בספק והוא יכל לשתף את כל מי שהוא רצה. הוא גם שמר על הקבוצה למשחק ביום שישי. אחת הבעיות של מכבי היא אות’לו האנטר. האמריקאי נכנס עם מסכה וקיבל עוד פגיעה עם כניסתו למגרש. האנטר מרכיב חשוב ליאניס, אולם הוא לא מתפקד כרגע וקלויארו הוא שחקן שאי אפשר לבוא אליו בטענות כי הוא נותן מקסימום יכולת, אבל הוא לא יכול להיות כוכב ולסחוף את מכבי לניצחון.

דראגן בנדר נשאר רך ורק רצה לזרוק מרחוק, גם הוא לא יכול. מכבי צריכה התעלות של דורסי ברגעים החשובים. זוכרים את השלשות שלו נגד חימקי והוא חייב להיות יציב ולשחזר את היכולת. הנציגה הישראלית במפעל צריכה משחק גדול ויציב של ברייאנט וקשה לבקש מג’ונס לנצח את ריאל מדריד שנגדה הוא שיחק לראשונה.

אנטה ז'ז'יץ' עם הכדור (באדיבות ריאל מדריד)אנטה ז'ז'יץ' עם הכדור (באדיבות ריאל מדריד)

מכבי לא מאורגנת בהתקפה ונכנסת הרבה לסוף שעון אחרי כדרור רציף של אחד הגארדים. הזריקות האלה נתנו לריאל מספר הזדמנויות לסלים קלים. גם ההגנה של מכבי לא מזכירה בכלום את ההגנה של שנה שעברה - אין ריבאונד ואין התקפות מתפרצות ובאם שכחנו זהו כבר המשחק התשיעי, זו כבר לא תחילת עונה.

אני מקווה שהמאמן והשחקנים ידעו לבוא למשחק בוולנסיה בגישה אחרת כי ולנסיה זה לא משחק קל. הם לא ריאל מדריד, אבל עדיין קבוצה אגרסיבית עם עשרה שחקנים שעולים עם שאפתנות ועם משחק התקפה שבאם לא תעצור אותו יעניש אותך. בסך הכל, תצוגה חלשה ומאכזבת של מכבי וכולם מצפים מהם ליותר. נכון יש שלושה פצועים (עומרי כספי, יובל זוסמן וג’ון דיברתולומיאו), אבל דווקא להם ייקח זמן להיכנס לכושר.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה