הערב (חמישי) הגיעה לבלומפילד ויאריאל שמוליכה את טבלת בית 9 של הליגה האירופית ונמצאת במומנטום נהדר בצמרת הליגה הספרדית. הצוללת הצהובה הגיעה כפייבוריטית ברורה מול מכבי תל אביב, שמצידה כל תוצאה מלבד הפסד היוותה הישג גדול.

השאלה הגדולה לפני שריקת הפתיחה הייתה איזה מכבי ת”א נראה - זאת של העונה הנוכחית עד עכשיו עם פתיחה מאכזבת בליגת העל, או מכבי תל אביב שעד עכשיו נוחלת הצלחה יחסית בזירה האירופית, בדמות העפלה לשלב הבתים של הליגה האירופית וצבירת 6 נקודות עם שני ניצחונות וסיכויי למעבר אפשרי לשלב הבא. האם נראה מכבי ת”א הגנתית וחסרת מעוף בחלק ההתקפי או שסוף סוף נראה האם דוניס מצא את הנוסחה הנכונה מבחינת המערך והרכב השחקנים הנכון.

דוניס: הגיע לנו לנצח בסוף

התשובה הייתה שדוניס התחפש לוולדימיר איביץ’, לפחות בפתיחת המשחק, כאשר עלה על הנייר במערך התקפי עם ארבעה שחקני הגנה ושלושה שחקני קישור דינמיים פיזיים ואגרסיביים, שעשו עבודה טובה לאורך המחצית הראשונה והקשו מאוד על ויאריאל. הספרדים מצידם, אכזבו מאוד מבחינת היכולת והתקשו לפתח התקפות מסוכנות לכיוונו של דניאל טננבאום.

שחקני מכבי ת"א חוגגים עם אלכסנדר פשיץ' (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי ת"א חוגגים עם אלכסנדר פשיץ' (רדאד ג'בארה)

אלופת ישראל הציגה שילוב של משחק הגנה קבוצתי נהדר במחצית הראשונה אך טעות בודדת במרכז ההגנה לקראת סיומה, עלתה ביוקר עם ספיגת שער חובה. מכבי ת”א הפגינה חוסר יצירתיות בחלק הקדמי במחצית הראשונה, שהייתה טובה מבחינה הגנתית אך חסרת מעוף בחלק הקדמי. 

גיאורגיוס דוניס (רדאד ג'בארה)גיאורגיוס דוניס (רדאד ג'בארה)

הצהובים יצאו למחצית השנייה בצורה נפלאה עם פעולה התקפית קבוצתית נהדרת שהחלה עם כדור רוחב נהדר של מאור קנדיל לעבר דור פרץ, שהוריד נפלא לאלכסנדר פשיץ’, שדחק פנימה והחזיר את דוניס בגדול למשחק. המאמן היווני שיחק עם תעוזה שהייתה חסרה מפתיחת העונה וזה בא לידי ביטוי קודם כל במערך ההתקפי, ולאחר מכן בחילוף המאולץ עם הפציעה של דן גלזר והכניסה של ניק בלקמן, חלוץ על חשבון קשר אחורי. זאת הפעם הראשונה שראינו סימנים מעודדים מבחינה התקפית מדוניס על הקווים ומהצהובים על כר הדשא. 

הנקודה היוקרתית שבה מכבי ת”א זכתה היא בעלת משמעות כפולה – עוד נקודה חשובה במאבק על ההפעלה לשלב הבא, אבל חשוב מכך, שינוי המערך של דוניס והתעוזה מבחינה התקפית. זה אמור להשפיע לטובה לפחות בעתיד הקרוב. המשחק הזה הוכיח לצהובים קודם כל שיש להם מה למכור גם מבחינה התקפית ויצירתית. מבחינה הגנתית מכבי שיחקה היום נהדר ואני מקווה שהמשחק מול הספרדים יהווה קפיצת מדרגה לכיוון אופטימי בעיקר מבחינת האמונה העצמית, שאכן מכבי יכולה למצוא את עצמה בשלב הבא היוקרתי.

אלכסנדר פשיץ' תופס את הראש (רדאד ג'בארה)אלכסנדר פשיץ' תופס את הראש (רדאד ג'בארה)

על מנת שזה יקרה בפועל, הצהובים חייבים להמשיך לייצר עקביות, משמעת טקטית ותעוזה בחלק הקדמי. היום הם הוכיחו שהם מסוגלים לכך מול קבוצה ברמה הגבוהה ביותר ובוודאי שזה צריך לבוא לידי ביטוי גם בליגת העל. מכבי ת”א נתנה לנו עוד נקודה למחשבה מבחינת המקסימום שאנחנו יכולים לשאוף אליו, שהוא הרבה יותר רחוק ממה שכולם חושבים.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה