מה שטוב לאירופה, לא מספיק טוב לליגה. אחרי עוד הופעה רעה ולא מאוזנת של מכבי תל אביב, מקבלי ההחלטות של האלופה בשנתיים האחרונות, ובראשם כמובן הבעלים מיץ’ גולדהאר, חייבים לבצע זעזוע מיידי בעמדת המאמן. הקבוצה תחת גאורגיוס דוניס נראית פשוט אבודה, חסרת איזון, בלי חשק והיא לגמרי ההפך הגמור מהמפלצת שבנה פה ולדימיר איביץ’ בשנתיים הקודמות.

אז נכון שהאלופה נחלשה בעיקר עם עזיבת ז’איר אמאדור, עומר אצילי, דור מיכה ואנדרה ז’ראלדש, אבל עדיין הסגל של מכבי הוא לפחות בין שני הסגלים הטובים ביותר שיש לליגת העל להציע. פתאום השלד האיכותי שרמס פה את הליגה ללא קושי נראה כמו אוסף מוכשר של שחקנים ללא כל רועה. היווני אפילו לא מוציא את המינימום ממצבת השחקנים הקיימת, גם אם היא צריכה חיזוק כזה או אחר (ואכן היא צריכה).

גאורגיוס דוניס (רדאד ג'בארה)גאורגיוס דוניס (רדאד ג'בארה)

אז כמובן שבד בבד עם התוצאות הרעות אפשר להפנות אצבע מאשימה לגבי ניהול הסגל על ידי דוניס. שחקנים שלא מקבלים קרדיט במשך חודשים לפתע נזרקים להציל את המולדת ומנגד, ישנם שחקנים שממשיכים לקבל קרדיט בלתי נגמר כמו דן ביטון, שמתקשה להביא את האקסטרה המצופה ממנו ולעיתים גם מוצב כקיצוני, בעמדה שהכי פחות מתאימה לו, בוודאי בשיטת המשחק הנוכחית.

היווני גם מתנהל בקיצוניות בלתי מוסברת – שלושה חילופים בהולים במחצית או שני חילופים רק בדקה ה-88, ומה כבר יכולים לעשות טל בן חיים ואיתי שכטר ב-2 דקות על המגרש? בנוסף, הקבוצה חסרת איזון לגמרי, אם אחרי רצף ספיגות יש דגש על רשת נקייה אז ההתקפה פשוט לא קיימת, ואם הצהובים מגיעים למצבים וכובשים, ההגנה נראית כמו מסננת.

אחרי שתי אליפויות יוצאות דופן טבעי גם שיש ירידת מתח וזה לא יהיה פייר גם להשוותו לסרבי הקשוח, אבל שום דבר לא מצדיק נפילה כל כך קיצונית ברמה של 51.5% הצלחה בלבד ולא פחות מ-15 שערי חובה ב-11 משחקים, כמעט הכי הרבה בליגה ורחוק ב-180 מעלות ממכבי המאומנת והיציבה של איביץ’.

גאורגיוס דוניס ודור פרץ (שחר גרוס)גאורגיוס דוניס ודור פרץ (שחר גרוס)

אז כן, דוניס עשה הישג ענק באירופה והביא למכבי הכנסה גבוהה וחשובה, אבל הוא פשוט לא יודע למצוא את הנוסחה הנכונה בזירה המקומית. כעת, אם ראשי הצהובים ימשיכו לחכות עד אשר יימצא את האיזון המתאים, מכבי חיפה כבר תשייט בפער דו-ספרתי מבטיח כי העונה האלופה פשוט הניחה את הצלחת על הרצפה ואמרה “קחו”.

ללא זעזוע בהול בעמדת המאמן, ספק אם שיאנית התארים כאן בכלל תסיים במקום שמוביל לאירופה, כשבצל השינויים החדשים של אופ”א על הגעה לליגת האלופות/נפילה משם שוב לליגה האירופית אין בכלל על מה לדבר.

הכתוב הוא טור דעה

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה