אחרי הניצחון הגדול בברצלונה מכבי תל אביב חזרה הביתה למשחק שהייתה חייבת לנצח ועשתה את העבודה. נכון, השם פנאתינייקוס הוא שם גדול בכדורסל האירופי אבל היא לא בעונה גדולה ומכבי, שחזרה ממסע של שלושה משחקי חוץ עם שני ניצחונות, המשיכה להפגין שיפור והתייצבות.

האלופה הישראלית התחילה שוב עם אנטה ז’יז’יץ’ בחמישייה אבל זה לא החזיק הרבה זמן מעמד, כי היא צריכה את אות’לו האנטר במשחק, ובמיטבו. אצל ז’יז’יץ’, שהתחיל את העונה בצורה סבירה, יש ירידה גדולה ביכולת ובתפוקה, ואולי גם קצת בביטחון, כשמצד שני יש שיפור מסוים בתפקודו של דראגן בנדר.

שחקני מכבי ת"א חוגגים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי ת"א חוגגים (איציק בלניצקי)

אנחנו ממהרים לפעמים להסיק מסקנות אבל סקוטי ווילבקין הוא השחקן המוביל במכבי. אז נכון שסטטיסטית כשהוא היה עד היום הקלעי המוביל מכבי מפסידה, אבל הפעם התאוריה התמוססה. הצהובים הובילו בקלות וסיימו את הרבע הראשון בהפרש גדול, כשהמאמן היווני השאיר את כוכבו נמניה נדוביץ’ על הספסל בהתחלה, אבל כשהוא עלה למגרש ראינו את אחת התצוגות הגדולות של שחקן פה על הפרקט בתל אביב. 

מכבי מצידה שוב הציגה את שלושת העוגנים שלה - ווילבקין, האנטר ואלייז’ה בראיינט, כאשר מפעם לפעם יש הצטרפות לפי היום של שחקן כזה או אחר. יאניס ספרופולוס הגיע להכרה שכריס ג’ונס משחק טוב יותר ואפקטיבי יותר בלי וילבקין על המגרש ובדקות שהוא שיחק לבד הוא היה רכז שצובר נקודות. מי שקיבל הרבה מאוד דקות הוא אנג’לו קלויארו שעושה עבודה הגנתית, עבודה אפורה. לא הרבה נקודות אבל יעילות, מסירות ותרומה לקבוצה.

שחקני מכבי ת"א חוגגים בסיום (איציק בלניצקי)שחקני מכבי ת"א חוגגים בסיום (איציק בלניצקי)

נעבור לישראלים. עומרי כספי קיבל 11 דקות שהתחלקו למספר כניסות לא ארוכות. הפורוורד דוחף להתקפות מעבר מהירות כשהוא יכול חודר לסל מעמדת הלאו פוסט ומוסר לשחקן חופשי, אך עדיין לא יכול לצבור הרבה נקודות. עוז בלייזר נכנס לדקות קצרות פה ושם, בעיקר למשימות הגנה, ולא בא לביטוי התקפית, אבל אני רוצה להתרכז ביובל זוסמן. 

כניסתו למגרש הייתה בסוף הרבע הראשון והוא הכניס תנופה הגנתית, עשה שלשה ואז חטף שלשה מנדוביץ’. כאן יאניס לקח פסק זמן וכעס עליו מאוד, והוא נזרק במהירות מהמגרש. מיד לאחר מכן נדוביץ’ התחיל בהצגה ואף אחד במכבי לא יכול היה לעצור אותו. לפעמים בשמירה כפולה יאניס חיפש וחיפש מי יעצור את נדוביץ’ שצמצם את ההפרש וסיכן לבדו את הניצחון הצהוב.

ואז, בדקה ה-35, אחרי שיובש על הספסל 25 דקות, כשאף שחקן אחר לא מוענש על הסלים של נדוביץ’, זוסמן חזר למגרש, אבל היה זה זוסמן חסר בטחון וקר, כשמהצד השני כוכב פאו היה בשיאו, בלתי ניתן לעצירה. זוסמן הוחלף שוב וסיים את המשחק 7 דקות. ככה לא מחזירים שחקן לכושר ולא מחזירים לו את הביטחון. נכון, כל מאמן רוצה שהשחקן שלו ישקיע בהגנה, אבל צריך לנהוג שווה עם כולם. נדוביץ’ מצידו, סיים עם 39 נקודות שכללו 7 מ-13 מהשלוש, מדד 45 ותצוגה שלא ראינו כבר הרבה זמן, אך לצידו לא היה אף שחקן בפנאתינייקוס שקלע בספרות כפולות.

עומרי כספי עם הכדור (איציק בלניצקי)עומרי כספי עם הכדור (איציק בלניצקי)

בסך הכול עוד זה ניצחון למכבי ת”א ועכשיו אפשר בשקט לשפר את היכולת הקבוצתית ולהחזיר למספר שחקנים את כושר המשחק והביטחון. האלופה נכנסת עכשיו לסדרה של הרבה משחקי בית והיא יכולה לשפר את מעמדה בטבלת היורוליג, אבל אסור להקל ראש באף קבוצה, כי הכל יכול לקרות במפעל הזה. 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה