הגענו הערב לדרבי התל אביבי הגדול עם תחושה עגמומית ומוזרה, כאשר אצטדיון בלומפילד עומד לנגד עיננו ריק מקהל בשל המציאות הנוראית בעידן הקורונה שמשבש כבר קרוב לשנה את חיי העולם כולו. כל שנותר לנו הוא לדמיין מה היה קורה הערב במציאות נורמלית עם אצטדיון מלא עד אפס מקום בקהל משני צידי המתרס.

האדומים הגיעו למפגש היוקרתי מהמקום האחרון בליגה, עם הגב לקיר וכאנדרדוג. מולם הצהובים שהגיעו למפגש הערב כפייבוריטים מובהקים לניצחון. אצל המכבים עדיין מהדהדת טלטלת הפיטורים של גאורגיוס דוניס ופתיחת עונה מאכזבת בליגת העל, כאשר היה להם מאמן חדש על הקווים, והם הגיעו עם ציפיות ותקוות לעתיד טוב יותר. 

אלכסנדר פשיץ' חוגג עם דן גלזר (רדאד ג'בארה)אלכסנדר פשיץ' חוגג עם דן גלזר (רדאד ג'בארה)

פטריק וואן לוון, מאמנה החדש של מכבי ת”א, בחר לעלות במגמה התקפית והימר על טל בן חיים בחלק הקדמי לצידם של פשיץ’ ויונתן כהן, בנוסף לשלישיית קישור חזקה. הצהובים היו דומיננטיים, הכתיבו את קצב המשחק ושלטו ללא עוררין במרכז המגרש עם לחץ גבוה ועליונות פיזית מוחלטת במרכז המגרש, אל מול המגננה הצפויה של הפועל ת”א שהגיעה יחסית מסודרת מבחינה הגנתית, אך ללא שום אפקט מבחינה התקפית. 

הצהובים הניעו את הכדור והחזיקו בו בצורה טובה, אך השלישייה הקדמית כשלה בכל הפעולות המכריעות באזור רחבת האדומים והייתה לא מספיק איכותית מול שערו של יגאל בקר הצעיר.  

יגאל בקר (רדאד ג'בארה)יגאל בקר (רדאד ג'בארה)

המחצית השנייה נפתחה עם אותה מגמה כפי שראינו במחצית הראשונה, מכבי תל אביב עם שליטה מוחלטת במרכז המגרש מול התבטלות של האדומים, שניסו למשוך את השעון ולגנוב תיקו שככל שנקף הזמן נראה כחלום שלא יתגשם. 

השער האדום נפרץ עם גול של דור פרץ, ולאחריו שערים נוספים של פשיץ’, אלמוג וכהן, שניצלו את סף השבירה הנמוך של שחקני הפועל ת”א והכריעו את המאבק בנוק אאוט במעמד צד אחד. הערב זה נראה בבירור – הדרבי הלך לצד הצהוב. הפערים בין מכבי להפועל הם עצומים, ונראה שהאלופה מתחילה לעלות על המסלול הנכון בדרך חזרה להיות הקבוצה הטובה והדומיננטית שהזכירה במעט את השנתיים המוצלחות תחת איביץ’.  

אלכסנדר פשיץ' חוגג (רדאד ג'בארה)אלכסנדר פשיץ' חוגג (רדאד ג'בארה)

לגבי האדומים, אני מקווה מאוד שהפועל תעשה את השינויים הנדרשים בינואר עם חיזוק נכון ועם אמונה בשחקני הסגל הקיים. הכדורגל הישראלי זקוק להפועל תל אביב בליגת העל ובצמרת הכדורגל הישראלי, מועדון גדול עם קהל שיכול למלא בכל משחק בית את אצטדיון בלומפילד הוא חשוב מדי לכדורגל שלנו, אני מקווה שבסוף העונה לא נראה את הפועל ת”א במקום שהיא נמצאת בו היום, אנחנו מקווים שהפערים העצומים שראינו הערב על כר הדשא יצטמצמו בהקדם כדי לראות בעתיד משחקי דרבי הרבה יותר אטרקטיביים ושוויוניים.

מכבי ת”א עוד לפני הדרבי הערב, הייתה ונשארה מועמדת ראויה למאבק על התואר, ויש לי תחושה שהעונה זה יהיה צמוד צמוד מול הירוקים מחיפה. 

אלכסנדר פשיץ' חוגג עם שחקני מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)אלכסנדר פשיץ' חוגג עם שחקני מכבי ת"א (רדאד ג'בארה)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה