מכבי תל אביב יצאה הערב (שלישי) למשחק באיסטנבול נגד פנרבחצ’ה, זאת לאחר שבסיבוב הראשון הטורקים, שלא התחילו טוב את העונה, ניצחו כאן בת”א ולאחר מכן החלו להתדרדר ביורוליג, כאשר השיא היה בתבוסה מול ז’לגיריס. אולם, פנר השתפרה מאז, כאשר החזירה את מרקו גודוריץ’ אשר שוחרר מה-NBA והשבוע החתימה שחקן נוסף מהליגה הטובה בעולם, שלא יכל להשפיע הפעם מול הצהובים.

מנגד, גם מכבי ת”א השתפרה מאז אותו ההפסד כאשר ניצחה בחוץ את ברצלונה, ויטוריה ובשבוע שעבר גברה על ריאל מדריד. בעונת הקורונה הזו ביורוליג ישנם הרבה משחקים דחויים ועומס של לוח זמנים על הקבוצות אשר משחקות שלושה משחקים בשבוע ולפרקים נראות די עייפות.

יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)יאניס ספרופולוס (איציק בלניצקי)

שתי הקבוצות הגיעו למשחק אחרי ניצחונות גדולים. מכבי ניצלה את הביתיות ואת מעט ההיעדרויות בריאל לניצחון חשוב. מנגד, פנרבחצ’ה גברה במוסקבה על צסק”א במשחק שהביא שוב לתקרית בין מייק ג’יימס לדימיטריוס איטודיס, מאמן הקבוצה היוונית, וכרגע משנה את כל הנעשה במוסקבה ואולי ביורוליג כולה.

פנרבחצ’ה נראתה מאד בטוחה בעצמה. לעיתים זה היה ביטחון יתר, אך דווקא מאמנה איגור קוקושוב, שהחליף את ז’ליקו אוברדוביץ’ בתפקיד, הוא טיפוס שקט ורגוע ולא נכנס ללחץ גם כשקבוצתו הפסידה שוב ושוב כדורים חשובים מול הלחץ של מכבי ת”א. הצהובים של יאניס ספרופולוס מתמודדים עם מספר בעיות. ראשית, קו קדמי לא מספיק טוב והפעם גם אות’לו האנטר, שהוא הברומטר של מכבי שאף עלה בחמישייה, לא היה במיטבו עם 4 נקודות. אנטה ז’יז’יץ (4 נק’), אנג’לו קלויארו (2 נק’) ודראגן בנדר (7 נק’, מתוכן שתי שלשות) לא הספיקו כשיאן וסלי לבדו קלע 18 נקודות מן העבר השני. 

סקוטי ווילבקין (עמרי שטיין)סקוטי ווילבקין (עמרי שטיין)

מכבי ת”א נאלצה להתבסס על שחקני החוץ ורשמה 13 מ-31 מהשלוש. סקוטי ווילבקין מקבל הרבה תשומת לב מההגנה של הקבוצה היריבה והיה עם 10 אסיסטים, אבל נראה היה קצת עם שפת גוף לא טובה. אלייז’ה בראיינט היה הסקורר הבולט בצהוב (18 נק’) בעוד טיילר דורסי לא חזר על ההצגה של השבוע שעבר. ג’ון דיברתולומאו מקבל עמדה חשובה יותר מג’ונס שהפך ללא רלוונטי לפחות במשחק הפעם.

למכבי ת”א יש הרכבים שעל הנייר הם טובים יותר הגנתית, אבל הם חלשים התקפית, ולהפך. יאניס מנסה לתזמן בין ההרכבים, כאשר לטורקים יש הרבה מאוד שחקני חוץ שיכולים ויודעים לשחק עם הגב לסל וידעו לנצל כל עמדה כזו מול החולשה של שחקני החוץ של מכבי בהגנה. למעשה, חלק מהסלים החשובים במשחק הושגו כי השחקנים הגבוהים של מכבי לא באו ולא יכלו לעזור והם, להוציא את האנטר, לא חוסמי קליעות. לא ז’יז’יץ, לא קלויארו, לא בנדר, וזאת בנוסף לחולשה של האנטר. בשל כך, כל הצבע של מכבי היה פרוץ והטורקים קלעו באחוזים גבוהים ובקלות בצבע.

אות'לו האנטר (איציק בלניצקי)אות'לו האנטר (איציק בלניצקי)

מפעם לפעם מכבי ת”א, שבאה מוכנה עם רצון ועם תכנית משחק לנצח, הצליחה לצמק את הפער אבל היה זה נראה שהטורקים, כשילחצו על הדוושה, יתנו את מה שיספיק להם לניצחון. הפעם הייתה אפשרות לנצח עבור מכבי, אבל היא לא הפגינה את מה שדרוש הגנתית ועם 75 נקודות, קשה לצהובים לנצח. כרגע לפנרבחצ’ה יש שני ניצחונות על מכבי וזו עוד מקדמה במאבק אולי על עלייה לשמונה הראשונות.

המשחק של מכבי ת”א ביום חמישי מול אנדולו אפס נדחה בגלל סיפורי הסגר וסגירת שדה התעופה, ומכבי תוכל לנוח ולנצח בשבוע הבא את הקבוצה האחרונה והחלשה ביורוליג – חימקי מוסקבה. נאחל בריאות לכולם.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה