ערב מעניין מאוד עמד לפנינו באצטדיון טרנר הריק מקהל לקראת המשחק המסקרן בין הפועל באר שבע לבין מכבי תל אביב כאשר, בגזרת האדומים עדיין מלקקים את הפצעים לאחר סוף שבוע סוער במיוחד לאור ההתפטרות הדרמטית והמפתיעה של יוסי אבוקסיס והמעבר שלו לבני יהודה, מהלך שהותיר את הקבוצה של אלונה ברקת ללא מאמן ועם חוסר ודאות לקראת העתיד הקרוב, לפחות לגבי זהות המאמן שיעמוד על הקווים לאחר עידן יוסי אבוקסיס.

הייתי שמח לומר לפני המשחק שאנחנו עומדים לקראת משחק עונה משמעותי, אך לצערי באר שבע גם בעונה שעברה וגם בעונה הנוכחית היא לא פקטור אמיתי למאבק על האליפות מול הירוקים מחיפה ומול הצהובים מתל אביב ובמציאות הקיימת אם באר שבע תסיים את העונה עם הכרטיס לאירופה זה יהיה סוג של עמידה ביעדים לאור הקיצוץ הגדול בתקציב הקבוצה ושחרור מסיבי של שחקנים בפתיחת העונה ללא הבאת תחליפים הולמים.  

שחקני ב"ש ומכבי ת"א מתעמתים (רדאד ג'בארה)שחקני ב"ש ומכבי ת"א מתעמתים (רדאד ג'בארה)

עם אפשר היה להחזיר את הגלגל לאחור הייתי רוצה לחזור שנתיים או אפילו שלוש אחורנית למשחקי העונה הסוערים ומרגשים ששתי הקבוצות סיפקו לנו לאורך תקופה ארוכה אך אנחנו נמצאים לצערי במציאות אחרת בה הצהובים מגיעים עם רוח גבית חזקה לאחר ניצחון במשחק העונה וסוג של חזרה למאבק מול הירוקים על תואר האליפות ומגיעים הערב לבירת הנגב כפייבוריטים ברורים. 

על כר הדשא הצהובים היו קצת יותר דומיננטיים במרכז המגרש ובהחזקת הכדור אך לא השכילו לסכן באופן ממשי את שערו של לויטה למעט פעולה איכותית ומהירה של חוזז באגף שמאל וכדור רוחב שמצא את בן חיים שסיים נהדר בנגיעה לפינה הרחוקה והעלה את הצהובים ליתרון. 

טל בן חיים (רדאד ג'בארה)טל בן חיים (רדאד ג'בארה)

מנגד ב”ש התבססה על המכות הנייחות של זוסואה ויציאה להתקפות מעבר מהירות לכיוון שערו של טננבאום, אך מלבד זאת לא ראינו שום מצב מאיים על שערה של מכבי תל אביב. מעל הכל סבלנו ממחצית ראשונה חלשה מאוד עם קצב נמוך אינספור איבודי כדור של שתי הקבוצות וחוסר יצירתיות בולט בשני הצדדים. 

המחצית השנייה נפתחה עם שליטה מוחלטת של מכבי ת”א במרכז המגרש, קצב משחק יותר גבוה מהמחצית הראשונה, וככל שנקפו הדקות קדימה הדומיננטיות של הצהובים בלטה באופן מוחלט ולעומת המחצית הראשונה, בחצי השני הצהובים הגיעו למצבים טובים באזור שערו של לויטה, אך פעולות לא מספיק איכותיות פעם אחר פעם שחקני מכבי תל אביב כשלו בפעולה האחרונה, ומנגד ראינו את באר שבע מבולבלת, חסרת יצירתיות, עודף של שחקנים אפורים ללא שום אוריינטציה של הנעת כדור ותלות מוגזמת בז’וסוואה. 

גל לייבוביץ' עם ז'וסוואה (רדאד ג'בארה)גל לייבוביץ' עם ז'וסוואה (רדאד ג'בארה)

אני מאוד אוהב את היכולות המקצועיות שלו, אבל לצערי הוא ממשיך להתנהג כמו פרחח והיום הוכיח שוב זאת שוב כשירק בפניו של אבי ריקן. אני מקווה שייענש על ידי המנהלת או הקבוצה שלו. במשחק עצמו הפורטוגלי היה חלש ונוטרל על יד גלזר די בקלות. כל הפרמטרים הללו הביאו לכך שהצהובים במשחק בינוני שלהם מנצחים בקלות את הקבוצה המאכזבת מבירת הנגב, שחייבת לעשות חושבים לעומק מה הפעולה הנכונה שאלונה צריכה לבצע בגזרת המאמן שיעמוד על הקווים והצורך הבהול לשדרוג הסגל.

בשחקנים שוברי שוויון זה הכרחי ומתבקש באופן מיידי, אחרת הציפיות והחלום של אלונה לזכות בכרטיס לאירופה עלול להסתיים אולי בטיסה לסוף שבוע קצר בחופשת הקיץ וגם זה רק אם החיים יחזרו למסלולם במיוחד במציאות בה אנחנו חיים.  

ז'וסוואה ואבי ריקן (רדאד ג'בארה)ז'וסוואה ואבי ריקן (רדאד ג'בארה)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה