הכדורגל הישראלי זכה באצטדיון בלומפילד לכבוד גדול, כאשר קבוצה ישראלית מצליחה להעפיל לשלב 32 הקבוצות האחרונות של הליגה האירופאית. זהו הישג נפלא עבור מכבי תל אביב וכמובן צבירת נקודות דירוג משמעותיות וחשובות עבור הכדורגל הישראלי לקראת העתיד. 

לצערי הרב, ערב שאמור להיות חגיגה גדולה של כדורגל מול אצטדיון מלא באוהדים מחזיר אותנו למציאות עצובה וחוסר ודאות. לצערנו עדיין ללא קהל ביציעים, אך עם תקוות וציפיות לעתיד הקרוב לחזרה לשגרה נורמלית הדרגתית ושפויה לפחות בכל מה שקשור להחזרת הקהל למגרשים. 

אבי ריקן (רדאד ג'בארה)אבי ריקן (רדאד ג'בארה)

על כר הדשא הצהובים זכו למפגש יוקרתי ופיקנטי מול שחטאר דונייצק ומנור סולומון, שהצליחו להשתחל ברגע האחרון ל 32 הקבוצות האחרונות לאחר שסיימו במקום השלישי בשלב הבתים בצ’מפיונס והקדימו את אינטר. האלופה האוקראינית הגיעה הערב לבלומפילד כפייבוריטית ברורה עם מאמן עם רזומה מרשים ובסיס של שחקנים ברזילאים איכותיים, פלוס מנור סולומון שהשתלב בצורה מושלמת מבחינה מקצועית וחברתית.

בנוסף, יש לציין לגבי האוקראינים שהגיעו למשחק אחרי חודשיים וחצי פגרה, שאולי נתנה לצהובים סוג של אופטימיות ותקוות לפני פתיחת המפגש לצאת מהמשחק הזה עם תוצאה שתשאיר סיכוי טוב לקראת הגומלין בקייב. 

מנור סולומון (רדאד ג'בארה)מנור סולומון (רדאד ג'בארה)

מנגד, מכבי ת”א של גאורגיוס דוניס בפתיחת העונה הצליחה מאוד בקמפיין האירופי אך נכשלה בליגת העל, ואן לוון שנכנס לנעליו של היווני מצליח לייצר עד עכשיו תוצאות נהדרות ואחוזי הצלחה גבוהים מהמצופה. המכשול האוקראיני הערב היווה לפני המשחק אפשרות לקפיצת מדרגה נוספת עבור מכבי תל אביב והכדורגל הישראלי, עם ציפייה להופעה מכובדת וראויה יחסית לגודל המעמד. 

המשחק החל עם שליטה מוחלטת של שחטאר במרכז המגרש, עם מימד בולט בכל מה שקשור להחזקת הכדור והנעת כדור מהירה לעבר החלק הקדמי, אך ללא יצירת מצבים ממש מסוכנים ליד שערו של טננבאום. מבחינת הצהובים, המחצית הראשונה הייתה טובה בעיקר מבחינה הגנתית, עם צמצום פערים מסונכרן היטב בין מערכי הקבוצה, אך פעם אחת יחידה המגננה הצהובה נפרמה על ידי פעולה התקפית מהירה של האוקראינים שהסתיימה עם בעיטה לרשת של פטריק, שנהנה מתגובה איטית של טננבאום שעלתה לצהובים ביוקר, ולספיגת שער חוץ יקר עבור האוקראינים.

אלאן פטריק חוגג (רדאד ג'בארה)אלאן פטריק חוגג (רדאד ג'בארה)

יש לציין שמבחינה התקפית מכבי תל אביב הייתה חלשה מאוד במחצית הראשונה, והשלישייה הקדמית לא הצליחה לייצר שום איום ממשי על שערה של שחטאר. ואן לוון ביצע חילוף במחצית והכניס את מתן חוזז על חשבון דן ביטון על מנת להעיר את החלק הקדמי ולהכניס מימד של מהירות, שלא היה קיים במחצית הראשונה. 

המחצית השנייה נפתחה טוב מבחינת הצהובים ששלחו יותר שחקנים קדימה לעבר רחבת שחטאר והיוו איום ממשי עם תמיכה של ריקן ופרץ מקו הקישור ופעולות מהירות ואיכותיות של חוזז הפכו את המשחק של הצהובים לדינמי תוסס ואף יותר מאיים ממה שראינו במחצית הראשונה. 

ויטאו דה סילבה מול מתן חוזז (רדאד ג'בארה)ויטאו דה סילבה מול מתן חוזז (רדאד ג'בארה)

שחטאר של המחצית השנייה הייתה מאכזבת מאוד מבחינה התקפית, גם מנור סולומון ידע כבר משחקים טובים יותר הערב הוא לא הסתדר מול סבוריט שנטרל אותו לאורך כל המשחק. המחצית השנייה של הצהובים צריכה לאותת לוואן לוון שהצהובים, מלבד התגוננות טקטית נבונה, יודעים גם לייצר איכויות בחלק הקדמי והתקפות מעבר מסוכנות כפי שראינו במחצית השנייה ושהיו חסרות מאוד במחצית הראשונה. 

מכבי ת”א יוצאת מהמשחק אמנם עם הפסד ביתי אך עם ראש זקוף למעלה, ולא מעט נקודות חיוביות, עם הפקת לקחים והסקת מסקנות ממה שלא עבד במחצית הראשונה מבחינה התקפית, פריסה טקטית מצוינת מבחינה הגנתית, ושינויי התפיסה של ואן לוון במחצית עם תעוזה ומעבר למשחק התקפי ויזום במחצית השנייה, יכול להוציא את הצהובים מרוצים בסיום המשחק מול יריבה סופר איכותית שנוטרלה כמעט באופן מושלם מבחינה הגנתית. 

אלכסנדר פשיץ' (רדאד ג'בארה)אלכסנדר פשיץ' (רדאד ג'בארה)

רק חבל שהשער השני של האוקראינים בשניות הסיום של המשחק נתנו קצת טעם מר לטעם האמיתי שחשנו במהלך המשחק, תחושה שאפשר היה לסיים את המשחק הזה בתוצאה הרבה יותר טובה מכפי שהמשחק הסתיים, אך מציאות לחוד ופעולות איכותיות על כר הדשא עם שילוב של עליונות ואיכות בפעולות האחרונות של היריבה הם אלה שהכריעו לבסוף את המשחק שהוכיח בפעם המי יודע כמה העונה שלכדורגל הישראלי יש מה למכור גם בשלבים המתקדמים של הכדורגל האירופאי.

צריך רק יותר תעוזה מבחינה התקפית וליטוש בפעולות האחרונות, בדיוק כפי שראינו מהקוסמים הברזילאים של האלופה האוקראינית. מכבי ת”א מתחה את עצמה למקסימום הערב, השאלה איך זה ישפיע עליה בשבוע העמוס המצפה לה כולל משחק גביע בבאר שבע וגומלין בעוד שבוע באוקראינה, שיצריך את הצהובים להיות בשיאם על מנת לעשות את הבלתי ייאמן.

דור פרץ (רדאד ג'בארה)דור פרץ (רדאד ג'בארה)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה