אם לא יקרה משהו דרמטי, יובנטוס תיפרד מתואר האליפות אחרי 9 שנים ברצף והשושלת הגדולה שלה בדרך לסיום באחת העונות הדרמטיות ביותר שקיבלנו מהליגה האיטלקית בשנים האחרונות. בתום העונה שעברה, אחרי שזכתה באליפות, יובה בחרה להיפרד ממאוריציו סארי בעקבות הכישלון באירופה ומינתה את אנדראה פירלו שאימן את הקבוצה הצעירה דאז. 

השילוב בין אגדת העבר למועדון מתקשה להתחבר. פירלו רושם עונה איומה על הקווים ואחרי שהודח במפתיע על ידי פורטו כבר בשמינית גמר ליגת האלופות, הוא המשיך לדשדש גם בסרייה א’ ורואה את אינטר המוליכה מחזיקה פער משכנע של 10 נקודות. למרות שאינו מצליח למצוא את המערך הנכון והקבוצה נראית לפעמים לא מאומנת, בתקשורת האיטלקית הציבו לאור הכישלון קורבן אחד – כריסטיאנו רונאלדו, שלאחרונה סופג ביקורות שלא היה רגיל אליהן בעבר.

כריסטיאנו רונאלדו בחימום (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו בחימום (רויטרס)

החיצים שנורו לעברו של הפורטוגלי בתקופה האחרונה הם חסרי תקדים בנוף שלו. נכון, הכוכב לא הופיע לצמד המפגשים מול פורטו, אך הפער מכאן ועד להאשימו במשבר של יובנטוס רחוק שנות אור. השבועות האחרונים שגם הציפו מחדש את הכותרות לפיהם הוא עשוי לחזור לריאל מדריד, העלו את השאלה מדוע בארץ המגף נוטים להחמיר עם הכוכב הגדול ביותר של הליגה.

לפני ימים אחדים רונאלדו הניף את תואר שחקן העונה של 2019/20 בסרייה א’, בטקס שנדחה בעקבות הקורונה, ואחרי המפלה בהפסד לבנוונטו המנהל הספורטיבי של יובנטוס, פאביו פאטריצ’י, שם סוף לשמועות וטען: “אנחנו מחזיקים את רונאלדו חזק פה, השחקן הטוב בעולם איתנו”. אז הביאנקונרי מחזיקים ממנו, בליגה המקומית מפרגנים, אך מדוע הסיקור התקשורתי כלפיו לעיתים עוין?

כריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו (רויטרס)

ובכן, הסיבה לכך כנראה נעוצה במאמן אנדראה פירלו. בשנה שעברה, כשהתוצאות לא הטיבו עם יובה, התקשורת באיטליה לא ריחמה על סארי והביקורות לעברו נורו בלי הפסקה, גם אחרי שכבר זכה באליפות. בעונה הנוכחית מי שעומד על הקווים הוא קשר העבר האיטלקי, הגאווה הגדולה של הנבחרת המקומית, וכזה שזוכה לגישה סלחנית הרבה יותר. שחקני עבר דוגמת אלסנדרו דל פיירו וגם המאמן האיטלקי מרצ’לו ליפי התראיינו לאחרונה ולא הזכירו את המאמן, אלא רק הפנו את האצבע המאשימה לרונאלדו.

אז למי שלא מודע לסטטיסטיקה, הרי היא לפניכם: ב-123 משחקים ביובנטוס רונאלדו הבקיע לא פחות מ-95 שערים ובישל 22. כלומר אחראי ל-117 גולים בזמן קצר, כשאין ספק שמדובר במספרים פנומנליים בכל קנה מידה. המבקרים יספרו שבעונה הנוכחית הוא לא מזכיר את רונאלדו של השנתיים שקדמו לכך ביובה, אך גם פה, זה כלל לא מדויק. ב-34 משחקים בכל המסגרות העונה רונאלדו כבר 30 שערים ובישל 4. 

כריסטיאנו רונאלדו על הדשא (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו על הדשא (רויטרס)

עיתונאים, שחקנים ומאמנים איטלקיים אולי מעניקים לפירלו הרבה יותר ממאה ימי חסד והרבה יותר נוח להם לתקוף את הפורטוגלי הזר על פני יקירהם שסיפק להם רגעי אושר בעבר. מבט על הנתונים מציד את התמונה האמיתית, כי אולי CR7 לא היה זה שעשה מהפך הירואי נגד פורטו וליון, אך הוא בטח לא האיש שאליו צריכים להגיע הביקורות. רונאלדו הוא הפתרון, לא הבעיה של יובנטוס. 

הכתוב הוא טור דעה

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה