מסקוטלנד לסקוטלנד. אחרי החמצת הפנדל ההיא בפלייאוף ערן זהבי היה על המוקד והביקורות לעברו לא איחרו להגיע, כשאף לא מעט האשימו את הכוכב באכזבה של נבחרת ישראל. חמישה חודשים חלפו מאז וכשם שחזרו הבחירות בישראל, כך גם הביקורות על מספר 7 אחרי עוד משחק מול הסקוטים.

קריירה של כוכב, קבוצה או נבחרת, נעה באופן קיצוני בין מחמאות ושבחים – לביקורות והאשמות. ואת זה חווה על בשרו ערן זהבי. נכון, משחקן המפתח תמיד מצופה ליותר והאחריות שגדלה צריכה גם להחמיא לחלוץ שעל פיו יישק דבר בהתקפה של וילי רוטנשטיינר, אך האם החיצים שנורו לעברו אינם מוגזמים? 

ערן זהבי מאוכזב (רדאד ג'בארה)ערן זהבי מאוכזב (רדאד ג'בארה)

היחס לעבר זהבי מזכיר במידת מה את מה שעובר על אחד הכוכבים הגדולים ביותר בעולם – כריסטיאנו רונאלדו. גם הפורטוגלי ניצב בראש הביקורות אחרי האכזבה של יובנטוס וגם במקרה של CR7, שני משחקים רצופים בהם לא כבש במדי נבחרתו נחשבים למשבר והעמידו סימני שאלה לא ממש הוגנים על הגעתו למאני טיים. 

זהבי לא הגיע לשני משחקי הפתיחה של הנבחרת במוקדמות המונדיאל. הכוכב נראה מסורבל וכזה שמחפש את המסגרת בכל מחיר, כשלעיתים, באופן טבעי, הדבר מגיע על חשבון פרגון לשחקני ההתקפה. אולם, זהבי לא שינה את סגנון המשחק שלו, הוא גם לא “התאים” את עצמו לנבחרת ולא שינה את התפקוד בהתאם ליריבה, אלא שהפעם זה לא הצליח. על המחויבות וההשקעה של זהבי אי אפשר להטיל ספק, אך גם הוא לא תמיד יהיה שם לעשות את ההבדל.

ערן זהבי מאוכזב (רדאד ג'בארה)ערן זהבי מאוכזב (רדאד ג'בארה)

גם בקמפיין ליגת האומות המוצלח שלו ערן זהבי החזיק ב”אגואיסטיות”. אחרת, ביצועים מרהיבים ממרחק דוגמת המשחקים מול אוסטריה ולטביה לא היו מתקבלים. ב-19 המשחקים האחרונים שלו בנבחרת זהבי רשם לא פחות מ-16 כיבושים. שערים שעשו את ההבדל בין כישלון מוחלט לתקווה, שערים שגם הובילו את הנבחרת לאותו המפגש מול סקוטלנד וההפסד בפנדלים. אנוכיות שגם הביאה ניצחונות.

“אתה טוב כמו המשחק האחרון שלך”, גורס המשפט המוכר והדבר בהחלט נכון בספורט. משחקים חלשים ותוצאות רעות חקוקים הרבה יותר בראש מאשר רגעי הקסם, אך אל לנו לשכוח שזהבי הוא הכוכב הגדול של נבחרת ישראל, כזה שעל פי היכולת האישית שלו, גם אם הדבר מצטייר כאנוכיות, תעשה את ההבדל בין ניצחון להפסד. 

הכתוב הוא טור דעה

רוטנשטיינר: הפסדנו היום שתי נקודות
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה