הערב (שלישי) מכבי חיפה הגיעה לעוד משחק עונה בסמי עופר, משחק שלחבורה של ברק בכר היה ברור שהיא חייבת לנצח כדי לזכות באליפות העונה ולהוריד מהגב את הקוף שקוראים לו מכבי ת"א.

מכבי חיפה הגיעה במטרה ברורה לצאת לעידן חדש ולשים מאחור עשור אבוד של כדורגל. ברק בכר עלה בהרכב סופר התקפי והעביר לשחקנים שלו מסר, שהם באו במטרה אחת והיא לנצח את המשחק. מן הפתיחה, קבלנו משחק מאוד טעון, מלא אמוציות ואגרסיביות.

מכבי חיפה של המחצית הראשונה הייתה מאוד מאורגנת, מסודרת ואגרסיבית ועלתה כבר ליתרון בדקה ה-17 משער של בוגדן פלאניץ', הבלם סרבי המצוין. במחצית הראשונה קיבלנו קרב מאוד שוויוני בין הקבוצות, כאשר בצד השני מכבי ת"א המשיכה בשלה, שיחקה כדורגל מאורגן וממושמע,  אבל מנגד הציגה משחק התקפה אנמי וכמעט לא הגיעה למצבים שסכנו את ג’וש כהן בחצי הראשון, כאשר לא בעטה אף בעיטה למסגרת.

בוגדן פלאניץ', ניקיטה רוקאביצה וצירון שרי חוגגים (רדאד ג'בארה)בוגדן פלאניץ', ניקיטה רוקאביצה וצירון שרי חוגגים (רדאד ג'בארה)

מכבי חיפה כבר לא מצליחה לנצח את מכבי ת"א 16 מפגשים, השנה בשני המפגשים האחרונים מכבי חיפה הובילה ושוב לא הצליחה לנצח. הערב היא ירדה עם יתרון למחצית ובמקום לעלות למחצית השנייה כמו  מתוך לוע של תותח, עם רעל בעיניים בידיעה שזו המחצית שיכולה להכריע מבחינתה עונה שלמה, שוב זה קורה כול פעם לירוקים, שיוצרים ציפיות, לא עומדים בכך, נכנסים ללחץ מאבדים ריכוז וביטחון.

מכבי חיפה פתחה את החצי השני רע מאוד, מכבי ת"א חזרה לעניינים, כאשר דור פרץ התעורר ובמחצית השנייה קבלנו מכבי ת"א שונה לחלוטין. פרץ, בבישול יוצא מן הכלל, הוביל כדור על מגרש שלם נתן כדור ענק לאדוארדו גררו (עוד בינגו בחילופים של ואן לוון). מבחינת מכבי חיפה, מלבד נטע לביא וחזיזה שאר השחקנים ההתקפיים של לא הגיעו למשחק. איפה שרי, רוקאביצה, אצילי? הם חייבים להתעלות דווקא במשחקי ההכרעה והערב הם נעלמו.

אדוארדו גררו חוגג (עמרי שטיין)אדוארדו גררו חוגג (עמרי שטיין)

השאלה היא, איך שחקני מכבי חיפה נותנים לדור פרץ לרוץ ארבעים מטרים ולבשל שער בלי שאף אחד עומד ומפריע לו? מכבי ת"א הייתה אגרסיבית, חדה יותר וראשונה לכול כדור. בדקה ה-67 ברק בכר ביצע חילוף כפול, עבר לשחק עם שלישיית בלמים וניסה להחזיר את השליטה לרגלי שחקניו, מנגד מכבי ת"א המשיכה לשלוט עד ההרחקה של ניק בלקמן בצהוב שני.

מכבי חיפה קיבלה מתנה גדולה בצדק לחזור למשחק בעקבות ההרחקה, וכעבור שתי דקות גודסווי דוניו משני מטרים החמיץ שער בטוח. בדקות האחרונות ברק בכר שיחק סופר התקפי ועלה קדימה עם כול הכלים ההתקפיים שלו כדי לנצח את המשחק. אך מכבי חיפה הייתה רחוקה מלשחק חכם וניסתה לכבוש בכוח ולא במוח.

ארנסט מבוקה (רדאד ג'בארה)ארנסט מבוקה (רדאד ג'בארה)

בשורה התחתונה, ברק בכר ומכבי חיפה צריכים להיות מאוכזבים ששוב בסמי עופר לא הצליחו לנצח את מכבי ת"א ולעבור את המחסום הזה שקוראים לו מכבי ת"א. מכבי חיפה קיבלה הערב הזדמנות ענקית, אך לא ידעה לקחת ויצאה  הפראיירית הגדולה. שוב מכבי חיפה לא מצליחה להתעלות במאני טיים. דבר אחד בטוח – הכול פתוח עד סוף העונה וכול משחק לשתי הקבוצות יהיה גמר גביע והמאבק בין שתי הקבוצות על האליפות יהיה עד לסיום העונה, אך כדי לקחת אליפות מכבי חיפה תהיה חייבת לנצח את מכבי ת"א.  

יאניק ווילדסחוט בסיום (עמרי שטיין)יאניק ווילדסחוט בסיום (עמרי שטיין)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה