4,500 אוהדים ירוקים באצטדיון סמי עופר, פער של נקודה מהפסגה והבנה שהמאני טיים כבר כאן – מכבי חיפה הגיעה למשחק העונה בידיעה שאין זמן מתאים מזה כדי לשים קץ לבצורת מול מכבי תל אביב, אך שוב כשלה ברגע האמת ולאחר שכבר הובילה (שוב) היא איבדה יתרון וגם בעשרה שחקנים למשך רבע שעה לא השכילה לגבור על האלופה, ואף נראתה עוד יותר לחוצה דווקא ביתרון מספרי. 

בשורה התחתונה, המאזן כבר עומד על 3,032 ימים בהם הירוקים לא ניצחו בבית את היריבה המרה בצהוב והפער ממנה עדיין עומד על נקודה, כשנותרו שמונה משחקים מותחים בפלייאוף העליון בקרב העיקש על צלחת האליפות. שתי הקבוצות, בשלושת המשחקים בניהן, כבר הראו שיחסי הכוחות די זהים, אך יש משהו גדול יותר מהופעה על כר הדשא – עניין האופי והמנטליות.

שחקני מכבי חיפה (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי חיפה (רדאד ג'בארה)

מכבי ת”א של העשור האחרון מכירה מקרוב את שלבי המאני טיים ונראה שקרח זורם בוורידים שלה. מה שיכריע את המסע לאליפות בין הקבוצות הוא מי תדע להתעלות ברגע האמת ולהיות רגועה ונינוחה יותר במאבק. מכבי חיפה נראית לחוצה בכל פעם שפוגשת את מכבי ת”א, והאבסורד מבחינתה הוא שמד הלחץ עולה דווקא אחרי שהיא מובילה.

בשלושת המשחקים העונה הקבוצה של ברק בכר עלתה ליתרון על מכבי ת”א. במשחק הראשון כבר הובילה 0:2 אחרי 10 דקות אך סיימה ב-2:2, במשחק השני הובילה אך ספגה מהפך והפסד בדקה ה-95 וגם הפעם בסמי עופר לא החזיקה מעמד אחרי שעלתה ראשונה על לוח התוצאות ולמרות יתרון מספרי למשך רבע שעה – לא ידעה לקחת שלוש נקודות.

טל בן חיים זועם (עמרי שטיין)טל בן חיים זועם (עמרי שטיין)

ברק בכר שינה הרבה דברים בירוק ושיפר את הקבוצה פלאים, אך את עניין האופי והמנטליות דומה שטרם הצליח להנחיל בקבוצה. כדי לקחת אליפות, צריך כמובן לנצח במשחקים הגדולים שהם ראש-בראש. למכבי ת”א יש את זה, בחיפה עדיין מחפשים.

קרב האליפות יהיה מותח וצמוד עד הסוף, שתי הקבוצות עוד ייאבדו נקודות בפלייאוף עליון קשה עם קבוצות שבאות לשחק כדורגל, אך העובדה שלא הצליחה לנצח בשלושה משחקים אחרי שהוליכה, תעמוד בעוכרה של מכבי חיפה. מכבי ת”א של פטריק ואן לוון נראית נינוחה ורגועה הרבה יותר, וגם מלאת ניסיון במעמד.

הכתוב הוא טור דעה

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה