מכבי תל אביב הגיעה למשחק הערב (ראשון) מול מ.ס אשדוד מהמקום השני אחרי התצוגה המשכנעת של מכבי חיפה והעליה הזמנית שלה חזרה לראש הטבלה. הצהובים עלו לכר הדשא בידיעה שהם חייבים לנצח כדי לחזור לפסגה אבל למרות הריצה המטורפת, ההפסד האחרון שלה היה לאותה אשדוד במחזור התשיעי, למי ששכח.

מנגד, אשדוד היא הקבוצה המפתיעה של העונה והיא רוצה לסיים אותה במקום השלישי. החבורה מעיר הנמל המגיעה למשחק כאנדרדוג מוחלט, גם בשל ההרכב החסר, ובידיעה שכל תוצאה מלבד הפסד תיחשב כהצלחה מבחינתה. האלופה שוב חסרה את אייל גולסה ודן גלזר, שהם מאוד משמעותיים, אך מנגד חסרו שלומי אזולאי ודין דוד, המשמעותיים לא פחות עבור האורחת שגם ככה מציגה סגל רזה.

שחקני מכבי ת"א בסיום (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי ת"א בסיום (רדאד ג'בארה)

בדקות הראשונות אשדוד הצליחה להביך את מכבי ת”א שנראתה מפוזרת והייתה צריכה לכבוש, אך הייפורד וספורי לא ניצלו את המצבים אליהם הגיעו. לאחר מכן, כצפוי, מכבי השתלטה על המשחק אך ללא איום ממשי על שער אשדוד ונראה שהלחץ התחיל להשפיע על השחקנים של ואן לוון.

חצי שני נפתח עם גול גדול של יעקב בריהון, שנכנס במחצית ובפעולה אישית של דריבליסט שמאלי קלאסי, העלה את אשדוד ליתרון. לאחר מכן האורחת הייתה יכולה להגדיל את היתרון אך מספר הצלות של דניאל טננבאום השאירו את הצהובים במשחק. ואן לוון הגיב בחילוף כפול והכניס למערכה את יונתן כהן, שחזר אחרי פציעה של שלושה חודשים, ואת אדוארדו גררו שנמצא בכושר נפלא.

התרגלנו מההולנדי לכך שלא משנה מה הוא מחליט, גם אם הרבה פעמים ההחלטות שלו נראות מוזרות ומתחכמות, הוא תמיד מצליח ותמיד יודע מה הוא עושה. גם היום ההחלטות להוציא את טל בן חיים מהסגל ואת גררו, השחקן הכי חם במכבי, מההרכב, היו תמוהות. הפעם, להבדיל מפעמים קודמות, המזל פחות שיחק לו. אין ספק שחלק גדול מאיבוד הנקודות החשובות האלה הוא על הראש שלו.

פטריק ואן לוון (רדאד ג'בארה)פטריק ואן לוון (רדאד ג'בארה)

בצד השני, איזה כיף לראות את אשדוד. קבוצה שכל משחק רוצה ליזום, ללחוץ ולהחזיק בכדור. שחקנים כמו בריהון, ספורי, כנעאן וכמובן גורדנה, כולם שולטים בכדור, כולם תמיד מבקשים את הכדור ועם מאמן כמו רן בן שמעון שמכוון אותם, ככה זה נראה. הלוואי שהיו לנו עוד כמה רבש”ים בליגה, שיאמינו בכדורגל התקפי ובשחקנים כישרוניים ויידעו ללמד כדורגל ולא יחשבו רק הגנה ומלחמה. מאמנים שיבינו שדווקא בדרך הזאת הסיכוי להביא תוצאות גבוה יותר.

המרוויחה הגדולה של הערב היא מכבי חיפה שקיבלה רוח גבית עם חזרה לפסגה ונמצאת בכושר מצוין. התהפוכות בצמרת ממשיכות, אך הגמר האמיתי יהיה במשחק העונה בין הקבוצות, שם גם תוכרע האליפות. בעוד שלושה ימים מכבי פוגשת שוב את אשדוד, הפעם בחוץ במסגרת הגביע. אשדוד יכולה להרוס לצהובים את שני התארים, אך לדעתי הסגל העבה של מכבי יעשה את ההבדל. בהפרש של שלושה ימים זה משמעותי מאוד.

ואן לוון: בטוח שנשיג את התוצאות בהמשך
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה