מאבק האליפות בספרד מקבל תפנית כמעט מדי שבוע, כשהמוליכות אתלטיקו מדריד, ריאל מדריד וברצלונה מועדות בזו אחר זו, ודווקא סביליה הרביעית נראית הכי יציבה מכולן. במצב העניינים הנוכחי ליאו מסי וחבריו כבר לא תלויים בעצמם אחרי ההפסד הביתי המביש מול גרנאדה, אך תקוותם לא אבדה לגמרי, שכן אחריו הגיע 2:3 גדול על ולנסיה בזכות צמד אדיר של הפרעוש, שהשאיר את הקטלונים חזק במאבק.

ריאל מדריד אמנם ניצחה במחזור האחרון את אוססונה, אך ניכר ששחקניו של זינדין זידאן, שסובל מסגל חסר מאוד, נופלים מהרגליים. ללבנים עוד מחכה משחק קשוח בסטמפורד ברידג’ מול צ’לסי על המקום בגמר ליגת האלופות, וקשה לראות את הבלאנקוס מנצחים בכל אחד מהמשחקים שנותרו להם עד סיום הליגה.

שחקני ריאל מדריד. מנצחים, אך לא בצורה משכנעת. העייפות ניכרת (רויטרס)שחקני ריאל מדריד. מנצחים, אך לא בצורה משכנעת. העייפות ניכרת (רויטרס)

הפער של אתלטיקו מדריד מברצלונה עומד על חמש נקודות, אך לקטלונים משחק חסר. בהנחה שהבחורים של רונאלד קומאן ינצחו, רק שתי נקודות יפרידו בין המדרידאים לבארסה, וליאו מסי יודע שהמשחק מול הקולצ’ונרוס בקאמפ נואו יהיה המפתח לזכייה באליפות ספרד. לפרעוש יש ניסיון רב מול הקבוצה של דייגו סימאונה – המועדון שהוא הכי אוהב לכבוש נגדו אחרי סביליה.

בעונה כזאת קשה ואחרי שבדצמבר הפיגור מאתלטיקו עמד על 12 נקודות, ברצלונה לא רוצה לזרוק חודשים רבים של עבודה קשה וקאמבק אדיר לפח, ועם הניסיון שלה במשחקים הגדולים, אין ספק שהקבוצה תיתן הכול. אסור לשכוח שגם ריאל וכאמור סביליה חזק בתמונה, וקשה להעריך איך המאבק הזה יסתיים, אך אם שופטים רק לפי החודשים האחרונים, אין ספק שבארסה הכי ראויה.

שחקני ברצלונה (La Liga)שחקני ברצלונה (La Liga)

מנגד, גם ריאל ואתלטיקו מדריד בהחלט ראויות לתואר בעצמן. זינדין זידאן מוציא מהסגל החסר מאוד הבלאנקוס את המיטב, ובלי כמה מהשחקנים הכי משמעותיים שלו, הקבוצה עדיין מועמדת ברורה לאליפות שנייה ברציפות ופסע מגמר ליגת האלופות, בהחלט לא דבר של מה בכך. הבחורים של סימאונה אמנם מקרטעים בסיבוב השני, אבל אסור לשכוח שבראשון אספו 50 נקודות מ-57 אפשריות.

אחרונה חביבה היא סביליה, שבשקט בשקט נמצאת כאמור בכושר הטוב ביותר מבין המוליכות של הליגה הספרדית, כשלרשותה 70 נקודות ומשחק חסר אל מול ה-76 של אתלטיקו הראשונה. סביליה כבר עשתה העונה צרות לברצלונה, ריאל ואתלטיקו והיא עשויה, במיוחד אם תנצח את הלבנים במפגש הישיר שעוד נותר בין הקבוצות, להדהים את ספרד ואירופה כולה. בשלב הזה – אי אפשר לפסול אף אחת והמתח בעיצומו. איזו עונה אדירה בלה ליגה.

בארסה מנצחת את פריז ועולה לגמר האלופות
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה