הם חשבו שהאליפות הולכת להיות שלהם. ברצלונה הצליחה למחוק הפרש עצום בראשות הטבלה עם כדורגל נהדר. אחרי פתיחת עונה קשה, רונלד קומאן מצא את השיטה הנכונה בשביל להוציא את המיטב מאנטואן גריזמן ובעיקר מליאו מסי, עם משחק התקפי ומשוחרר שגרם לאוהדי בארסה להאמין שהם יכולים לזכות שוב באליפות.

ואז הגיעה הקריסה. 5 נקודות מ-5 מחזורים באמצע מאבק אליפות צמוד עם ריאל ואתלטיקו מדריד, 2 קבוצות שזכו בתארים בעבר. ההגנה של הקטלונים לא הצליחה לשמור על מה שההתקפה העניקה לה, כשהם איבדו יתרון 3 פעמים במשחק אחד נגד לבאנטה והפסידו במשחקים מול סלטה ויגו וגרנאדה, בכולם כבשו ראשונים.

קראסקו מול מינגסה (La Liga)קראסקו מול מינגסה (La Liga)

ההגנה של הבלאוגרנה הייתה נקודת התורפה שלהם לכל אורך העונה. הקשר האחורי פרנקי דה יונג נתן עונה טובה, אבל אין לקבוצתו בלמים ברמה גבוהה. שנותיו הטובות של ג’רארד פיקה מאחוריו, רונאלד אראוחו ואוסקר מינגסה בני ה-22 נתנו עונת פריצה אבל לא חלק מהטופ העולמי ועל קלמנט לנגלה עדיף לא להרחיב אחרי עונה מזעזעת. מצבת הבלמים של ברצלונה, בלשון המעטה, לא קרובה למה שיש בקבוצות המובילות האחרות באירופה ובפרט בספרד.

הסיפור כאן הוא לא רק בפן המקצועי, אלא גם בפן המנטלי. ראינו את ברצלונה מאבדת יתרון במשך שנים בליגת האלופות, כאשר ב-2018 (מול רומא) וב-2019 (מול ליברפול) היא הגיעה עם יתרון של 3 שערים למשחק הגומלין אך הודחה. ה-8:2 מול באיירן מינכן מהשנה שעברה חקוק לכולם בזיכרון.

ליאו מסי מאוכזב (רויטרס)ליאו מסי מאוכזב (רויטרס)

ההבדל בין קבוצה טובה לקבוצה טובה מאוד, מעבר לשחקנים עצמם, הוא הגישה למשחקים גדולים. ריאל מדריד של זינדין זידאן, למשל, הצליחה להתמודד במשחקים הגדולים גם בלי סרחיו ראמוס ורפאל וראן והתמודדה עם גל פציעות כמעט חסר תקדים בדרך לחצי גמר ליגת האלופות ועונה מרשימה בליגה. גם אתלטיקו הצליחה להתמודד עם פציעות ותקופה חלשה, הודות לדייגו סימאונה המנוסה על הקווים וסטפן סאביץ’ על המגרש.

לברצלונה אין איזה תואם ראמוס שיוציא את הקבוצה מהבוץ כשדברים לא הולכים בכיוון שלה. הנשיא ז’ואן לאפורטה נבחר מחדש והבטיח לשקם את המועדון, וכבר קושרו אליו שחקני התקפה כמו ממפיס דפאיי או סרחיו אגוארו, אבל השינוי יתחיל מההגנה. דוגמה טובה לכך אפשר לראות בקבוצתו של גדול מאמני ברצלונה בעת המודרנית, מנצ’סטר סיטי של פפ גווארדיולה.

הסיטיזנס החתימו את רובן דיאש בקיץ האחרון. הבלם בן ה-23 הביא קור רוח שהיה חסר לקבוצה, שעלתה לראשונה לגמר ליגת האלופות וספגה 3 שערים ב-6 משחקים בשלבי הנוק אאוט השנה. דיאש הגיע לאנגליה אחרי 33 משחקים בהרכב בקבוצה שעמדה בלחץ וזכתה באליפות פורטוגל. אם ברצלונה תצליח להשיג שחקנים דומים, כאלה שזכו בתארים בעבר ויכולים למנוע מההגנה להיכנס לפאניקה, אז לא נראה אותה קורסת בשלבי ההכרעה הצמודים של העונה פעם אחר פעם. 

הכתוב הוא טור דעה

יצאה מהמירוץ: בארסה נכנעה 1:2 לסלטה ויגו
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה