1. מכיוון שאנחנו, האדומים, לא רואים בניצחון חזות הכול, ובגלל שעל פי רוב יודעים אוהדי הפועל לפרגן לקבוצה אחרת שזכתה בתואר, וגם בגלל שהזדקנו, הרשו לי לפתוח את טור האורח הזה בברכה לצד השני, שזכה "אך עתה" בתואר חשוב.

אם כן, רבותיי וגבירותיי, אוהדות ואוהדים, הרשו לי לברך את מועדון הכדורגל המפואר של מכבי חיפה על הזכייה בתואר החשוב היחידי בכדורגל הישראלי והוא צלחת האליפות. ולא שלא ידענו זאת, הרי רק בטור האורח האחרון שהתפרסם בזמן שעוד לא היה קהל במגרשים, קבענו נחרצות שהפועל לא קבוצה מספיק גרועה בשביל לרדת ומכבי לא קבוצה טובה מספיק על מנת לזכות באליפות.

מכבי תל אביב מניפה את הגביע (חגי מיכאלי)מכבי תל אביב מניפה את הגביע (חגי מיכאלי)

והמשחק של היום, בו זכתה מכבי בפרס הניחומים, הוכיח גם שהפועל לא קבוצה מספיק טובה על מנת לנצח מכבי בינונית, אפורה ועייפה. אני במקום הבעלים הזרים של מכבי הייתי מודאג מגרף התפוקה יחסית להוצאה, כי בשביל מאות המיליונים המושקעים, אפשר היה לצפות ליותר מזכייה דחוקה מול הפועל בגביע. אבל מה לי ולצרות של מכבי, יש לנו לא מעט צרות משלנו.

2. לפני שנדבר על הצרות, כדאי לשבח גם את הניסנובים, גם את קלינגר, את כל מי שדרך היום על הדשא, יופי של מלחמה, אם לא חצי פוקס של מכבי וחצי טעות של שטקוס, עוד היינו לוקחים את פרס הניחומים של העונה. מצד שני חייבים לומר שאל לאיש להסתנוור "מהסיום הטוב" של העונה, והעובדה שזכינו לפגוש את הנשיא, כי בינינו ניר, על מנת להגיע לגמר לא צריך יותר מניצחון נאה על ומפתיע על מכבי נתניה בחוץ, וקצת לסחוט תיקו מביך נגד בית"ר, ולפרק בתוצאה האהובה עלינו את בדרבי חשוב, נגד כפר שלם.

ניר קלינגר ושחקני הפועל תל אביב זועמים (חגי מיכאלי)ניר קלינגר ושחקני הפועל תל אביב זועמים (חגי מיכאלי)

אז אם, רוצים להתקדם ניר וניסנובים יקרים, צריך לדרוש תקציב גדול יותר וגם לפתוח את הכיס. כי בינינו שתיים ניר וניסנובים יקרים, ארבעתנו יודעים שכמו שבפוקס כמעט זכינו בפרס הניחומים של העונה, יכולנו בפוקס כזה בערך גם לרדת ליגה. לא שיש לנו טענות.

3. וכמה טוב שיש VAR. לולא כך היה השופט המצוין ארז פפיר נופל בשתי טעויות, שעין האנוש, עלולה לטעות בהם. לולא ה-VAR, היה כבוד נשיא המדינה רובי ריבלין מגיע חצי שעה מוקדם יותר לביתו כשארז פפיר היה פוגש את רעייתו המודאגת לא לפני שתיים בלילה, והכל בגלל אוהדי הפועל שהיו משתמשים בזכות המחאה החוקתית מתוך רצון למחות על הפסיקה. אילולא היה VAR, אולי היינו מגיעים באופן בלתי מוצדק לפנדלים, דבר שהיה משמח אותנו מאוד כמובן אבל צדק הוא צדק גם אם הוא פועל לטובת "רעים". ותזכרו תמיד אחי אוהדי הפועל, אם היה VAR בשנות השבעים, יש סיכוי ששמעון מזרחי לא היה מקבל את פרס ישראל.

ניר קלינגר מתפרץ על ארז פפיר (איציק בלניצקי)ניר קלינגר מתפרץ על ארז פפיר (איציק בלניצקי)

4. מצד שני, אם כבר יש VAR, וטוב כאמור שיש, כדאי אולי שגם האוהדים והצופים יזכו לראות את המהלך, ולא אכפת לי שזה לא קיים כנראה בשום ענף ובשום יבשת. אבל בינינו בשלישית ניר יקירי, אוהבים אותך כל כך, אם היה לך VAR בזמן אמת היינו חוסכים אולי כולנו את ההתפרצות הפסיכו-חיננית שלך לקראת הסיום, שאני האחרון שזכאי לבקר אותה ושהטענה היחידה שלי עליה היא שבכך אולי חיסלת סופית את הסיכוי הדלוח שלנו לצלוע בחזרה למשחק. ויסלחו לי חברי אוהדי הפועל, בניגוד לדעת כמה רבים מאיתנו, אני חושב שהייתה עבירה של אייזן האהוב והמרגש, וזה שאני חושב שבמקרה הפוך שופט ה-VAR היה רואה ממשיך לבהות במסך במבט תמים וסתמי. על הטהרנים שיקפצו עוד מעט על קלינגר וטועמה המרגשים, אדבר עכשיו.

ניר קלינגר (רדאד ג'בארה)ניר קלינגר (רדאד ג'בארה)

5. אוי, מה עשו השבוע לדולב חזיזה ועומר אצילי המרגשים על ששרו מילים נורא גסים, לאחר הזכייה בתואר האמיתי של העונה. אי אפשר היה לפתוח רדיו מבלי לשמוע להטפות המוסר של כתבי ספורט חביבים וממסדיים, יחד עם מגישות ומגישים מזועזעים מזה שבלהט המשחק הצטרפו החמודים לשירי אוהדים דביליים מהיציע. הו, מה יהא עלינו שאלו מגישים ומגישות בהיסטריה, ברצותם לראות כדורגל סטרילי שבו לעם אסור לקלל קצת לפעמים ולשמוח בשירים שלא היו עוברים את הקומונרים של השומר הצעיר. 

ומאותה בלטה בדיוק, אשמח לפנות לליבו הרחום והחנון של התובע המצוין של ההתאחדות לכדורגל בתל אביב, ולבקש ממנו להיות מתון באשר למופע הפירוטכני המרהיב שהתרחש היום בבלומפילד. רימוני העשן האדומים של הפועל, יחד עם אלו הכחולים של מכבי או צ’לסי, היו נקודת אור נוצצת, שיאו של ערב מאכזב עם כדורגל בינוני של שתי קבוצות שידעו ימים יפים יותר. בינינו ניר, רשף, לא קלינגר, שנינו יודעים שאתה מסכים איתי בכל מילה, וגם אוהדי מכבי היקרים יודעים שבמופע הזה ניצחנו.

האבוקות (רדאד ג'בארה)האבוקות (רדאד ג'בארה)

6. ונסיים את הטור המפויס הזה בברכה מיוחדת ואישית, מלווה במזל טוב ליום ההולדת השמונים, לאלוף המדינה לשנת 2021, יענקל'ה שחר, איש יקר שהעובדה שעובדיו השכירים בעסקו העצמאי מעריצים אותו ומלאי שבחים על האדם שהוא, מלמדת יותר מכל על אצילות נפשו. אז מזל טוב מר שחר, ואם את אוהב סטטיסטיקה, תדע לך שמה זה משנה שלא ניצחתם את מכבי העונה, גם הם, עד לדרבי הבא, יסגרו תקופה של כמעט שנה ללא ניצחון על הפועל בתשעים דקות.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה