חלון ההעברות הדרמטי של 2021 הכה פעם נוספת כאשר כריסטיאנו רונאלדו עזב את יובנטוס וחתם במנצ’סטר יונייטד. לצד כל הדעות כל כך שיונייטד התחזקה וכעת מועמדת חזקה לליגה ולליגת האלופות, חשוב לדבר גם על יובנטוס שעשויה רק להרוויח מהעזיבה של כוכבה הגדול ביותר.

רונאלדו הגיע לביאנקונרי ברעש גדול ב-2018 אחרי שלוש זכיות בליגת האלופות ועם מטרה ברורה אחת: להביא את הגביע עם האוזניים הגדולות לטורינו לראשונה מאז 1996. זה לא הצליח ליובה שהודחה שנה אחרי שנה מול יריבות חלשות ממנה על הנייר (אייאקס, ליון ופורטו), כאשר בשנתיים האחרונות הם סיימו במקום הראשון בשלב הבתים והודחו בשלב שהגיע לאחר מכן.

כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב (רויטרס)כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב (רויטרס)

זאת לא הייתה אשמתו הישירה של הפורטוגלי, שהבקיע לא פחות מ-7 שערים ב-8 משחקים משחקי נוק-אאוט בליגת האלופות עם יובנטוס, אבל אין ספק שהקבוצה הלכה אחורה מאז שהגיע, הן באירופה (חצי גמר, רבע גמר ושמינית גמר בשלושת העונות לפני שרונאלדו הגיע, רבע גמר ו-2 הדחות בשמינית בשלושת העונות איתו) והן בליגה בה איבדו את האליפות אחרי רצף ארוך במיוחד.

יובטנוס הרגישה כאילו היא מחכה לרונאלדו שיציל אותה פעם אחר פעם, מבלי להתייחס לקבוצה שסביבו. ראינו את ריאל מדריד בה רונאלדו זכה באלופות מגיעה לשלבים הרחוקים במפעל גם בלעדיו, בעוד הקבוצה של הפורטוגלי ביובנטוס רק נחלשה סביבו. התלות הבעייתית הזאת בשחקן זכתה לכינוי בארצות הברית, “אפקט יואינג”, על שם הסנטר של הניו יורק ניקס משנות ה-90’.

לכן אולי עדיף ליובנטוס, גם בטווח הקרוב וגם בטווח הארוך בהתחשב בגיל של הפורטוגלי, להסתדר בלי רונאלדו. היו דיווחים על כך שמאמנה החדש-ישן של יובה, מסימילאנו אלגרי, העדיף לבנות את הקבוצה בלי CR7 ואף אמר שהוא החליט לספסל את רונאלדו במשחק הליגה נגד אודינזה.

פדריקו קייזה חוגג (רויטרס)פדריקו קייזה חוגג (רויטרס)

יש מספיק שחקנים מוכשרים ביובנטוס בשביל להשלים את החלל בהתקפה. פדריקו קייזה היה מנקודות האור הבולטות בעונה הקודמת ויכול להיות השחקן סביבו הקבוצה תבנה בהתחשב בגילו הצעיר. פאולו דיבאלה חלוץ טוב מאוד וגם דיאן קולוסבסקי הראה הרבה פוטנציאל, כך שהם יכולים להחליף את 29 השערים שרונאלדו הבקיע בעונה הקודמת.

אבל לא פחות מכך, זאת תפיסה אחרת לגמרי. יובנטוס לא הייתה מספיק טובה בשביל להתחרות על ליגת האלופות או אפילו על אליפות איטליה, ולא יכולה לחכות לכוכב ענק שיציל אותה משחק אחרי משחק, במיוחד אחרי שהוא נכשל בכך במשך כמה שנים. הגיע הזמן לגישה אחרת, ונראה שגם במועדון האיטלקי הבינו את זה.

הכתוב הוא טור דעה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה