ערב חגיגי באצטדיון בלומפילד עם ניחוח של משחק עונה כבר בשלב מאוד מוקדם של העונה, עם אווירה מושלמת ביציעים וציפיות אדירות לקראת המפגש המסקרן בין שתי האימפריות של הכדורגל הישראלי. מכבי תל אביב הגיעה הערב אחרי פתיחת עונה מגמגמת בליגת העל עם נקודה אחת מתוך שש אפשריות ויכולת פושרת למן פתיחת העונה. מנגד, מכבי חיפה עם פתיחת עונה סבירה, כשהיא עדיין פייבוריטית מובילה לזכייה באליפות עם סגל עמוק, נוצץ ואיכותי. 

בדרך כלל במשחקים קריטיים קבוצות עולות במערכים טקטיים וזהירים, אך הפעם שתי הקבוצות עלו במערכים התקפיים עם מטרה אחת – ניצחון. פתיחת המשחק הייתה של הצהובים שפתחו בטירוף וניצלו את האווירה הביתית כאשר עלו ליתרון מוקדם ממכה נייחת של דן ביטון ויציאה לא מתוזמנת, עם שילוב של הדיפה לא מוצלחת של ג’וש כהן, שנוצלה על ידי נחמיאס. הבלם דחק מול שער ריק פנימה, גול משמעותי עבור הצהובים.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים בסיום (נעם מורנו)שחקני מכבי תל אביב חוגגים בסיום (נעם מורנו)

המארחת הייתה חייבת לנצל את המומנטום וההלם של הירוקים, אך דווקא אז מכבי חיפה חזרה למשחק בעיקר בזכות צ’ירון שרי הנפלא שלקח עליו את המשחק והעביר את המומנטום לאורחת, שחזרה לאחר תרגיל מושלם במכה נייחת, שהסתיים עם דחיקה של סאן מנחם לרשת. שוויון מוצדק באותם רגעים עבור הירוקים. המחצית הראשונה הייתה נפלאה מבחינת שתי הקבוצות, שהצליחו לבוא לידי ביטוי בעיקר בכל מה שקשור ליצירתיות ואיכות בחלק הקדמי, עם שילוב של דינמיות וקצב משחק גבוהה. אמנם לא היה שום דגש על מערכי הגנה טקטיים, אבל למי אכפת? זכינו לראות מחצית ראשונה אדירה מצד שתי הקבוצות. 

לקראת המחצית השנייה הייתה לי תחושה שהשחקנים השקיעו מאמץ גדול במחצית הראשונה ואולי נראה מחצית שנייה בקצב משחק נמוך יותר ממה שראינו במחצית הראשונה, אך לשמחתי טעיתי. קיבלנו מחצית שנייה בקצב גבוה עם דומיננטיות צהובה ברורה, שבאה לידי ביטוי עם שער יתרון של פריצה בדקות טובות של מכבי תל אביב אל מול היעלמות של הירוקים מכר הדשא.

סטיפה פריצה ודן ביטון (רדאד ג'בארה)סטיפה פריצה ודן ביטון (רדאד ג'בארה)

הצהובים הציגו בחלק הקדמי את קוואס וקניקובסקי באגפים ביכולת טובה, עם ציפייה גדולה לקראת העתיד, למרות שקניקובסקי צריך לשחק בקישור, שם יוכל לבוא יותר לידי ביטוי. יש לציין שגלזר וייני השתלטו באופן טוטלי על מרכז המגרש במחצית השנייה, כאשר מנגד רודריגס, מוחמד, חזיזה ואצילי היו במשחק חלש ולא הצליחו לקרוא תיגר על החבורה הצהובה שהצליחה להתעלות היום בצורה מעוררת כבוד. 

שחקני מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)

אין ספק שוואן לוון גבר היום בגדול על ברק בכר גם בהכנה הטקטית אבל בעיקר בהכנה המנטלית. עדיין די בולט שמשהו קורה לחבורה בירוק כאשר היא מגיעה בליגה להתמודדויות מול הצהובים מתל אביב. עדיין יש מכשול פסיכולוגי שעליו היא מתקשה להתגבר, אבל יהיו לירוקים העונה עוד מספר הזדמנויות להוכיח שהם יכולים לשבור את תקרת הזכוכית. 

מכבי תל אביב ניצחה הערב בגדול את האלופה באחד המשחקים הטובים שנראו פה בעשור האחרון, אבל המנצח הגדול היום הוא הכדורגל הישראלי, גם ביציעים וגם על כר הדשא. הכדורגל הישראלי מוכיח שוב פעם שהוא חי ונושם ויכול למשוך את עצמו למקסימום. כן ירבו משחקים כאלה, תודה גדולה לכל מי שנטל חלק בערב אדיר של כדורגל ישראלי.

שחקני מכבי חיפה (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי חיפה (רדאד ג'בארה)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה