ברצלונה, ללא ספק, ידעה ימים טובים יותר. אני לא מדבר רק על השנים של פפ גווארדיולה או יוהאן קרוייף והטרבלים למיניהם, גם לא על עונות חלשות שבהן ליאו מסי סחב את הקבוצה להצלחה יחסית. השנה מסי כמובן כבר לא שם, והמצב של הקטלונים לא נראה טוב.

יותר מדי תוצאות תיקו ומשחקים שבהם הם מנסים לנצח דרך הרמות, גם בלי חלוצים גבוהים במיוחד כמו יוסוף דמיר (1.73 מ’) או ממפיס דפאיי (1.76 מ’). גם אם אנחנו מסכימים עם הדעה של רונלד קומאן או ז’ואן לאפורטה שהמועדון במשבר, אסור לו לשכוח את הדרך שהפכה אותו לאחד המועדונים האהודים ביותר בישראל ובעולם.

ג'רארד פיקה (רויטרס)ג'רארד פיקה (רויטרס)

ברצלונה תמיד התבססה על הנעת כדור וכדורגל התקפי. גם לאחר הפציעות והחזרה של חלק מהפצועים, כולל אנסו פאטי ורף הציפיות הבלתי אפשרי, הם צריכים להמשיך לשחק בסגנון הזה. יש להם מספיק שחקנים שיכולים להניע כדור אם הם יקבלו אותו במרכז השדה במקום ללכת לאיבוד באגף, כמו פיליפה קוטיניו. המהירות של ממפיס דפאיי ואוסמן דמבלה, כאשר האחרון יחזור, אמורה להוסיף להם עוד מימד.

המשחק שמבוסס על ההגבהות, מעבר להיותו אחד מסגנונות המשחק שנעלמים מהעולם בשל חוסר היצירתיות והיעילות שלו, פשוט מבריח קהל. ראינו קבוצות גדולות נקלעות למשברים ויוצאות מהן, כמו מילאן שאחרי שנים קשות עלתה לליגת האלופות ומתחרה בשנה השנייה ברציפות על אליפות איטליה, בזכות התמיכה של הקהל שנשאר אחרי המשבר ובחסות הזכרונות מקאקה, דידה ואנדריי שבצ’נקו. 

אוהדי ברצלונה (רויטרס)אוהדי ברצלונה (רויטרס)

גם אם הסגל של ברצלונה יותר חלש מכל עונה שעברה מאז שליאו מסי עלה לראשונה לבוגרים, הם עדיין צריכים לנצח קבוצות מסדר הגודל של גרנאדה וקאדיס. להחזיק בכדור זה דבר אחד, לנצל את זה רק בשביל הגבהות ולקוות להברקה זה דבר אחר. זאת אולי הטעות של רונאלד קומאן. הוא צודק בקשר לזה שהם בבנייה מחדש ושהיא תקח זמן, אבל אסור לאבד את הדרך.

אחד הדברים החמקמקים ביותר שיש הוא ה-DNA של המועדון. אצל ריאל מדריד זה ניצחון בכל מחיר וקניית כוכבים, אצל ליברפול זאת המנטליות של האנדרדוג וקבוצה שעובדת קשה, אצל ברצלונה זאת ההנאה מהמשחק. יש להם מספיק שחקנים טובים שיכולים לייצר כדורגל טוב (רונלד אראוחו, פדרי, ממפיס, מרטין בריית’ווייט כשיבריא) ולהפוך את בארסה, כמו בשנים היפות, לקבוצה שהשלם שלה גדול מסכום חלקיה.

זאת צריכה להיות המטרה שלהם העונה. גם אם לא יצליחו, הם צריכים להמשיך לשמור על רמת עניין גבוהה בשביל האוהדים והערך של המותג. רק ככה יתחיל המסע שיכול למשוך שחקנים גדולים ולהחזיר את המועדון האגדי הזה למקומו הטבעי. 

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה