מגפת הקורונה שינתה באופן משמעותי את המצב הכלכלי של הליגות הגדולות בעולם הכדורגל. הקבוצות העשירות התחזקו, אך במקביל החדשות שינו את פניהן – ברצלונה וריאל מדריד הפסידו סכומי עתק וראינו מספר שמות גדולים, ליאו מסי כמובן הבולט שבהם, עוזבים את הליגה הספרדית.

למרות זאת, המשבר הזה הפך להזדמנות. כיום משחקים בליגה הספרדית השחקנים הצעירים הבולטים בעולם הכדורגל, וזה מתחיל בשתי קבוצות הענק של הכדורגל המקומי (ומהגדולות בכדורגל העולמי). אנסו פאטי, פדרי וגאבי, בני 18 ומטה, פותחים בהרכב של ברצלונה ומצליחים להיראות טוב כבר עכשיו. האקדמיה של בארסה צפויה להחזיק את הקבוצה בשנים הקרובות בהתחשב במשבר הכלכלי, והצעירים עושים עבודה לא רעה בהתחשב בסיטואציה הכלכלית הקשה.

דור העתיד: פאטי מול ויניסיוס בקלאסיקו

בריאל מדריד, מועדון שראה כוכב ענק אחד או שניים במהלך הקריירה, הסיפור דומה – ויניסיוס ג’וניור מככב בהתקפה בגיל 21, כשלצידו יש את אדוארדו קמבינגה בן ה-18 שעושה עבודה נהדרת בהזדמנויות אותן הוא מקבל וגם את פדה ואלוורדה, רק בן 23 וכבר עכשיו באנקר בהרכב. השילוב של ויניסיוס וקמבינגה יכול להוביל את מועדון הפאר של קרלו אנצ’לוטי בעשור הקרוב.

הם לא היחידים: בוויאריאל יש את ירמי פינו הצעיר והמבטיח (19), בסביליה ז’ול קונדה בן ה-22 שמחוזר על ידי מועדונים גדולים באירופה, ולריאל סוסיאדד יש את אלכסנדר איאסק, רק בן 22 וכבר חלוץ משמעותי באחת הקבוצות הטובות במדינה. 

גאבי (רויטרס)גאבי (רויטרס)

זה חלק מהיופי של הכדורגל הספרדי, במיוחד עכשיו. יש כאן הזדמנות נדירה לראות שחקנים צעירים מקבלים את ההזדמנות לעשות טעויות, להתפתח ולהפוך לשחקנים מהטופ העולמי מול העיניים שלנו שבוע אחרי שבוע. וינסיוס ופאטי כבר בדרך הבטוחה לשם, עכשיו צריך לראות מי מבין האחרים (ואלה שעדיין לא פרצו) יצטרפו אליהם. 

הכתוב הינו טור דעה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה