עד לפני שבוע הפועל חיפה הייתה במצב רוח מרומם, כשהפתיעה את כל הליגה והתברגה בין חבורת הצמרת הגבוהה, ואז באה מכבי תל אביב ואלישע לוי נתקף בפאניקה. הצהובים האנמיים ניצחו 1:3 בקלי קלילות את האדומים מחיפה. עד לאותו המשחק מול מכבי ת”א, הפועל חיפה ניצלה את העבודה שאף קבוצה לא ספרה אותה, לא פחדה ממנה, ואפשרה לה לשחק את סגנון המשחק שלה במעברים מהירים, סגנון שנוצל בצורה מקסימלית על ידי אלון תורג’מן הנהדר.

הערב בדרבי, אלישע לוי נתקף פאניקה פעם נוספת. לפי פתיחת המשחק, האדומים לא רצו לשחק כדורגל בכלל. הם רק רצו להעיף את הכדור קדימה ואת זה מכבי חיפה ניצלה ובגדול. הירוקים לחצו נהדר, לא נתנו ליריבה לצאת קדימה, הגיעו למספר מצבים והשער הראשון ריחף באוויר. הקבוצה של בכר מצטיינת במצבים הנייחים, ואכן גם הערב שער של דין דוד, חלוץ שעוד ידובר עליו שנים רבות רבות בחיפה, העלה את הירוקים ליתרון לאחר כדור קרן. דקה אחת בלבד לאחר מכן, דוד ביצע לחץ נהדר וגרם לו לאוהד לויטה לטעות. החלוץ הוסיף תנועה פנטסטית, שפינתה מקום לכניסה גדולה של דולב חזיזה. הקשר ניצל טעות של לויטה ונועם כהן בדרך לשער השני המוצדק.

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם דין דוד (עמרי שטיין)שחקני מכבי חיפה חוגגים עם דין דוד (עמרי שטיין)

ואז, לפתע, הפועל חיפה הפסיקה לפחד ויצאה קדימה. וב-15 דקות שאחרי השער השני, האדומים היו קרובים וראויים לכבוש שער מצמק. שחקני מכבי חיפה הפקירו את ההגנה וחשבו רק קדימה, למזלם האדומים החמיצו והכדור לא נכנס. דווקא אחרי הדקות הטובות, לוי ביצע טעות נוספת, כשהוציא שחקן שקישור והכניס בלם נוסף ואכן החילוף עלה לאלישע ביוקר כאשר דין דוד השלים צמד לפני הירידה להפסקה.

הקצב בו מכבי חיפה משחקת הוא קצב אירופי לכל דבר. כל קבוצה שתבוא לשחק נגד מכבי חיפה בקצב גבוה תחטוף, וזה מה שקרה במחצית השנייה. להפועל חיפה לא היה מה להפסיד והיא החלה לשחק פתוח. התקפה נהדרת של האדומים נגמרה במסירה טובה לאלן אוז’בולט, שמבלי להניד עפעף שלח פצצה וצימק ל-3:1.

לירן סרדל ואלן אוז'בולט (עמרי שטיין)לירן סרדל ואלן אוז'בולט (עמרי שטיין)

הירוקים לא נבהלו, המשיכו בשלהם להניע את הכדור בנוחות, לשחק בקצב מהיר ואכן הקבוצה של בכר הגיע למספר מצבים מסוכנים. גודסוויי דוניו נעצר על ידי לויטה, שראוי לציין שאלמלא משחק טוב שלו התוצאה הייתה יכולה להיות גבוהה יותר, אך בפעם השנייה שהשניים נפגשו, החלוץ מצא את הרשת וכבש את החמישי של האלופה.

גודסוויי דוניו חוגג (רדאד ג'בארה)גודסוויי דוניו חוגג (רדאד ג'בארה)

הניצחון הערב של מכבי חיפה ייזכר בספרי היסטוריה של המועדון. ברק בכר הכין את הקבוצה בצורה נהדרת, הוא ניצל את הרמה של בלמי הפועל חיפה ואת חוסר הביטחון של אנתוני, אחרי צמד השערים העצמיים שכבש נגד מכבי ת”א. הירוקים יצרו אינסוף מצבים וכמעט בכל התקפה הגיעו למצב מסוכן בזכות תנועה נהדרת ללא כדור. הירוקים ללא ספק הקבוצה הכי טובה בליגה כעת. בכר יכול לרשום לעצמו עוד הישג במכבי חיפה: אחת מתצוגות הדרבי הגדולות בתולדות המועדון המפואר.

ברק בכר (רדאד ג'בארה)ברק בכר (רדאד ג'בארה)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה