חבר טוב שלי, אוהד בית”ר ירושלים שגר בתל אביב, הגיע הערב לאצטדיון טדי די מוקדם, כשעתיים לפני פתיחת המשחק, כדי להימנע מהפקקים הנוראיים בדרך. בזמנו הפנוי עד לפתיחת המשחק הוא חייג אליי ואמר לי “זה ערב עצוב”. שאלתי אותו למה, והוא ענה: “שתי אימפריות של הכדורגל הישראלי משתרכות בתחתית הטבלה, במקום להיפגש במשחק עונה קובע ומשמעותי אנחנו מוצאים את עצמנו בקרב ישיר על היחלצות מהתחתית”. לצערי, המציאות יותר חזקה מכל דמיון. 

פתיחת העונה מבחינת שתי הקבוצות מאכזבת מאוד. הצהובים-כחולים רשמו תוצאות מאכזבות, רחוקות מאוד מהציפיות, לצד יכולת חלשה שלא מזכירה במאומה את השנים האחרונות המוצלחות. המכבים מתל אביב הגיעו לטדי במומנטום שלילי לאחר פיטורי פטריק וואן לוון לפני למעלה מחודש, כשעל הקווים מאמן זמני בדמותו של ברק יצחקי ומועדון שלם שמשווע לדמות רצינית ואיכותית על הקווים. 

מנגד בית”ר ירושלים, שנמצאת אף היא בתחתית עם חוסר יציבות בולט למן פתיחת העונה, ולכך יש להוסיף את פרשיית משה חוגג שגורמת באופן אוטומטי לטלטלה במועדון. אם זה לא הספיק הגיעה גם התפטרותו של ארווין קומאן בשבוע האחרון, וכך גם בית”ר הגיעה עם מאמן זמני על הקווים, מה שגורם לעוד יותר חוסר ודאות באשר לעתיד המועדון. מדובר באינספור בעיות שגורמות לחוסר שקט שבא לידי ביטוי גם על כר הדשא. 

ברק יצחקי (רדאד ג'בארה)ברק יצחקי (רדאד ג'בארה)

פתיחת המשחק הייתה שקולה עם קצב טוב משני צידי המגרש, כשהצהובים מתל אביב עלו ליתרון לאחר איבוד כדור רשלני של אופיר קריאף בעומק רחבת בית”ר ירושלים, טעות שנוצלה באופן מיידי על ידי ברנדלי קוואס שהעלה את המכבים ליתרון קליל.

בית”ר שיחקה ללא רגשי נחיתות, שלחה המון שחקנים קדימה והצליחה לכבוש שער שוויון מהיר לאחר כדור רוחב מצוין של הרמן מצד ימין ובעיטת יעף מרשימה של ירדן שועה ממרכז הרחבה לקורה ופנימה. שער נהדר שנכבש פעם נוספת דרך מרכז ההגנה החדיר של הצהובים מתל אביב, עם כיסוי כושל של שחקני ההגנה שמהווה את נקודת התורפה הבולטת של סגנית האלופה למן פתיחת העונה. 

ירדן שועה חוגג (רדאד ג'בארה)ירדן שועה חוגג (רדאד ג'בארה)

שער השוויון של בית”ר היה אקורד הסיום למחצית דינמית, פיזית והתקפית מצד שתי הקבוצות, מה שהוסיף אופטימיות לקראת המחצית השנייה. ואכן, הקצב הגבוה והפיזיות של המחצית הראשונה המשיכו גם בשנייה. שתי הקבוצות המשיכו לדגול במערכים התקפיים ומי שהרוויחה הייתה מכבי ת”א, שקיבלה מתנה מאיתמר ניצן שיצא בצורה כושלת לכדור גובה, פיספס אותו ופריצה נגח משני מטרים פנימה והעלה את האורחת ליתרון 1:2.

בית”ר, בנסיון נואש לחזור למשחק, ביצעה שני חילופים התקפיים אך הותירה את ההגנה חשופה מאוד להתקפות מעבר מהירות של הצהובים מתל אביב. יצחקי מצדו ביצע חילוף כפול מתבקש כשגררו נכנס על חשבון בן חיים וגולסה נכנס בקישור על חשבון דן ביטון, מה שנתן למחזיקת הגביע עוצמות ואיזון במרכז המגרש ומהירות בהתקפות המעבר לעבר שערה של בית”ר.

הצהובים מתל אביב חזרו הביתה עם שלוש נקודות יקרות שאמורות להחזיר להם קודם כל ביטחון ואמונה שהם מסוגלים להגיע לצמרת הגבוהה. התירוץ לפיו מכבי ת”א טעתה בשחרור שחקני מפתח בתחילת העונה וכמובן בבניית סגל הקבוצה הוא תירוץ שעומד במבחן המציאות, אבל גם עם הסגל הקיים מכבי ת”א חייבת להיות בשלישייה המובילה של הטבלה, עם שאיפה להיות מועמדת אמיתית למאבק האליפות. 

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב חוגגים (רדאד ג'בארה)

בית”ר יצאה אמנם מהמפגש הערב בלי נקודות, אך היא יכולה לצאת עם מעט אופטימית לקראת ההמשך. גם במקרה של הירושלמים, הפוטנציאל גבוה בהרבה מהמיקום הנוכחי של בטבלה והצהובים-שחורים הוכיחו זאת הערב על כר הדשא. השאלה הגדולה היא מה יהיה עם בית”ר מחוץ לכר הדשא, האם הבית”רים יצליחו להתגבר ולהתנער מכל הרעשים ולהוציא מעצמם את המקסימום כדי לברוח מאימת התחתית? 

שתי הקבוצות היו שותפות הערב למשחק מעניין ואיכותי שנתן לנו פעם נוספת טעם טוב ואמונה שיש כאן מה למכור לקהל הנהדר שממשיך להאמין בכדורגל הישראלי.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה