המשחקים בין מכבי תל אביב לאנדולו אפס פיתחו בשנים האחרונות מסורת משלהם, מאז שהטורקים תפסו מקום בצמרת ובשנתיים האחרונות אפילו היו מי שהכתירו אותם לטובים ביבשת. בכל מקרה, זוהי אלופת היורוליג שמצליחה להשאיר את רוב כוכביה בשנים האחרונות תוך שהיא משקיעה כספים רבים על מנת לעשות זאת.

הטורקים התחילו רע את העונה והתאוששו מעט לאחרונה, אבל הם עדיין לא בשיאם. מכבי מצידה הגיעה בשיא המשבר אבל זה משחק של שבוע כפול ושינוי לא נעשה עם אימונים, אלא ברמה המנטלית והשימוש בביתיות. תנאי חשוב לתפקוד של שחקנים ומאמנים או כל אנשי צוות אחרים במכבי הוא עמידה בלחץ. זהו לא התנאי היחיד, אבל תנאי חשוב.

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים (איציק בלניצקי)

לזה צריך להוסיף יכולות משחק. למפגש שכזה אתה צריך להביא אנרגיות הגנתיות, צריך לחפות על בעיות הגנתיות שנובעות ממבנה הקבוצה דוגמת היעדר חוסם גדול בהגנה בצבע, חולשה מסוימת שהתגלתה בשבועות האחרונים בשליטה בכדור ובעודף איבודי כדור, אי השגת נקודות בהתקפות מתפרצות והמשחק העומד שלא מתפקד כל כך טוב. כדי לנצח, צריך להשתפר בכל אחת מהנקודות הללו. בנוסף לכך, אתה צריך תרומה משחקנים מובילים שהשקעת בהם ותלית בהם תקוות.

מכבי התחילה את המשחק בתנופה, כאשר ארגין עתמאן השאיר כהרגלו את שיין לארקין מחוץ לחמישייה ואז כשהוא הכניס אותו כל המשחק השתנה. מכבי חתמה הערב (חמישי) שני משחקים נגד קבוצות טורקיות עם הפסדים, וזה לא סוד שהיא נמצאת במשבר, אשר מורכב מכמה דברים: מכבי ת”א הגיעה לשלב הזה של העונה כאשר מספר גדול של שחקנים בכושר חלש. בראש ובראשונה נמצא ג’יילן ריינולדס, שיותר מזיק מאשר תורם, ושני זהו דריק וויליאמס, עם תרומה דלה עד לא קיימת. נכון, גם סקוטי ווילבקין היה בערב חלש, אבל אין ספק שהקבוצות היריבות משבוע לשבוע מתרכזות בהגנה נגדו. היום הוא החטיא גם כשהוא היה חופשי ומכבי לא יכולה לנצח כשסקוטי רושם 1 מ-8 מהשלוש.

סקוטי ווילבקין בהלם (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין בהלם (איציק בלניצקי)

מצד שני, אנטה ז’יז’יץ’ היה הערב במשחק השיא שלו, בעיקר בהתקפה עם 23 נקודות, אבל הקבוצה לא צירפה אליו עוד שחקן בכושר טוב. נכון, מכבי רצתה היום יותר וגם האווירה בהיכל הייתה נהדרת ודוחפת כאשר האוהדים ניסו לעודד גם כשהייתה בפיגור, אבל שוב ראינו את מה שהביא את מכבי לתוצאות הנוראיות שלה בששת המשחקים האחרונים. הגנה חלשה שלא יכולה לעצור התקפות יריב בצורה מתואמת ומתוכננת וכזו שלא יכולה להעמיד שחקן שיוכל לשתק את שיין לארקין, שזו משימה לא קלה.

אנדולו, שהשקיעה המון כסף כדי להשאיר את לארקין ואת ואסילייה מיצ’יץ’, נתקעה עם חוסר עומק בעמדה 5. טיבור פלייס היה מצוין במחצית הראשונה וכשמכבי החליפה את ז’יז’יץ’ שהיה נהדר, כ-15 דקות ברציפות היא לא ניסתה להדביק לו עבירות ואז ראינו את בראיינט דנסטון, שהפציעות בשנתיים האחרונות פגעו בו. למרות המשחק המצוין של ז’יז’יץ’ עדיין היו חסרים כלים כדי לפגוע בטורקים מתחת לסל. מכבי הצליחה היום להשיג 47 נקודות בחצי הראשון, אבל גם לאור העובדה שהיא לא הגיעה בשבועות האחרונים לסביבות 70 נקודות, במחצית השנייה הייתה ירידה בהשגת הנקודות על ידי הגארדים.

ג'יימס נאנלי ודריק וויליאמס מאוכזבים (איציק בלניצקי)ג'יימס נאנלי ודריק וויליאמס מאוכזבים (איציק בלניצקי)

ג’יימס נאנלי אמנם היה הקלעי השני בטיבו בקבוצה עם 14 נקודות, אבל אלה לא נקודות שנותנות נוק אאוט לקבוצה השנייה וכשלא מצטרפת לזה עצירה של לארקין ושל רודריג בובואה, המצב הוא קשה יותר. מצד שני, מכבי לא ניצלה את החולשה של מיצ’יץ’ שהיה היום באחד הימים החלשים שלו, ישנה בעיה בקבוצה שהגיעה רק אתמול ממשחק חוץ בטורקיה ואין למכבי את האופציה לשנות דברים בהוראות תאורטיות. אי אפשר לבוא למשחק כזה בלי שליפת שפן מסוים ושוב ראינו את החמישייה הכמעט רגילה. כל זמן שלארקין לא היה על הפרקט הכל היה בסדר, אבל כשהוא נכנס והראה באיזה כושר הוא, מכבי לא עשתה מספיק כדי לנתק אותו מהקבוצה שלו.

השחקן ששמר עליו המשיך ללכת לעזרה סטנדרטית והטורקים, שיודעים להניע כדור, החזירו אותו ללארקין החופשי והוא העניש את מכבי שוב ושוב. עכשיו המצב של מכבי כבר לא תלוי רק בה. נכון, יש עוד הרבה משחקים, אבל בדרך הזו ועם ההרכב הזה המחשבה שאפשר היום לצאת לאיזה מסע ניצחונות מפואר שיחפה על כל מה שקרה בשבועות האחרונים היא רחוקה מהמציאות. חדר ההלבשה לכאורה לא רותח, אבל זה עדיין לא מראה שזה תורם להצלחת הקבוצה.

סקוטי ווילבקין זועם (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין זועם (איציק בלניצקי)

אני מקנא בכל מי שצריך לקבל החלטות פה, אבל כל אחד צריך לבצע את תפקידם גם במצב הזה ולא משנה באם זה שחקנים, מאמנים או הנהלה. מכבי חייבת בשלב ראשון לזרוק שלושה שחקנים מהקבוצה ולראות אם זה יעזור, לעשות זעזוע. זה דבר שכבר היה צריך להיעשות.

בצורת המשחק הנוכחית, בהרכב הזה ובשיטת המשחק הזו, שבוע לפני היציאה למשחק האחרון בסיבוב בסנט פטרסבורג, הציון של מכבי לקראת סיום הסיבוב הראשון הוא חלש מאד וגם מאכזב כי הייתה הרגשה שאפשר היה להשיג יותר. כך לא נראה שהיא תוכל לעשות משהו.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה