מכבי תל אביב הגיעה הערב (חמישי) למשחק נגד אולימפיאקוס אחרי פגרה ארוכה שנכפתה עליה בגלל הקורונה. ראינו כי האלופה הישראלית הייתה נחושה לסיים את סדרת שמונה ההפסדים ביורוליג. מכבי הגיעה היום אגרסיבית הגנתית ברמה שלא ראינו אותה הרבה זמן – לחץ על הכדור, מניעת חדירות לצבע, הקרבת עבירות, סגירה ולחימה על הריבאונד.

מעבר לזה מכבי שיפרה היום את נושא איבודי הכדור ולראשונה השנה ביורוליג עמודת איבודי הכדור עמדה על ארבעה בלבד, כשמכבי בהפסדיה הייתה עם 17:18 איבודים לחובתה במשחק. המשחק האחראי מנע מהיונים לשחק על פאסט-ברייק כמו שהם רגילים והם לא מצאו תחליף לזה. בנוסף, יאניס, שמכיר את היוונים טוב יותר מכל אחד אחר, סגר נהדר את הגארדים של אולימפיאקוס וההגנה של מכבי אמללה את קוסטאס סלוקאס ותומאס ווקאפ. ההגנה של מכבי יחד עם הבוז של האוהדים שיתקה גם את טיילר דורסי, שאת רוב הסלים שלו השיג בגארבג' טיים.

מהצד השני, אנטה ז’יז’יץ’ סיפק את משחק ההתקפה הטוב ביותר שלו במכבי. הוא נהנה מהכנסת כדורים נהדרת של הגארדים אליו וניצל נהדר את שיטת ההגנה של היוונים כשמוסטפה פאל הגבוה יותר השאיר את כל הרחבה לז’יז’יץ’. שלושת הגארדים של מכבי – סקוטי ווילבקין, קינן אוואנס וג’יימס נאנלי (שחזר מהשעיה במשחק נגד מונאקו לחמישייה) תרמו ביחד 38 נקודות עם משחק סולידי, קבוצתי, בלי זריקות קשות ועם הנעת כדור בכל התקפה. גם ג’ון דיברתולומיאו ואנג’לו קלויארו עלו והשתתפו בצורה מרשימה במשחק ההגנה. עם הקרבה, הם ידעו לשים גוף ולהקריב עבירות למען הקבוצה, כשג’יילן ריינולדס ודריק וויליאמס עלו מהספסל ותרמו את שלהם.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (לילך וויס)שחקני מכבי תל אביב חוגגים (לילך וויס)

המאמן היוני, שהיה היום מאופק מהרגיל עקב הרחקתו בשבוע שעבר, לא הגיב נכון למתרחש במגרש והיה מופתע מהרמה ההגנתית שמכבי הפגינה. הצהובים עצרו לחלוטין את משחק ההתקפה של היוונים אבל הוא המשיך עם סכימת החילופים הקבועה שלו ולא הגיב כראוי להפתעות. במשחקים צפופים תהיה עייפות אבל צריכה להיות דרך. מכבי הולכת לסדרה ארוכה וקשה יותר והיא צריכה לשמור על ההקרבה ועל האחריות של השחקנים כפי שהפגינו היום וזו הולכת להיות סדרה עם  צפיפות משחקים. גם תחת עייפות צריכים לשחק על רזרבות של אדרנלין והקרבה כי קל זה לא יהיה.

אנטה ז'יז'יץ' מטביע (לילך וויס)אנטה ז'יז'יץ' מטביע (לילך וויס)

הערב נערך במגרש טקס מרשים להכנסתם של יהושע רוזין ז”ל ורלף קליין ז”ל להיכל התהילה, שני מאמנים ותיקים שתרמו לבניית וקידום המועדון הזה ולהיסטוריה שלו. אין ספק שהכבוד שהם קיבלו מגיע להם ותרומתם למכבי בפרט ולכדורסל הישראלי בכלל היא רבה וקצרה היריעה לפרט אותה פה. 

הטקס ליהושע רוזין ורלף קליין (לילך וויס)הטקס ליהושע רוזין ורלף קליין (לילך וויס)
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה