2:3 למכבי בדרבי מגול ניצחון בדקה ה-93? תסריט מוכר. הכול הלך נגד הצהובים במשחק הזה, שני שערי שוויון שהוציאו הרבה אוויר מהמפרשים, טעויות קשות בהגנה והמהפך היה באוויר, אבל כנראה שהתסריט היה כתוב מראש. ג’ורג’ה יובאנוביץ’, על תקן ערן זהבי, הסתנן ודחק את שער הניצחון שהאריך את רצף הדרבים ללא ניצחון אדום לפחות עד הפלייאוף, אם הפועל בכלל תצליח לשמור על מקומה בשישייה הראשונה.

מעל כולם ולמרות שער הניצחון של הסרבי, המשחק הזה רשום על שמו של דן ביטון. הרבה כסף שילמה מכבי תל אביב בקיץ כדי להשאיר אצלה את הקשר אבל עד לאחרונה הוא לא הצליח לבוא לידי ביטוי וספג ביקורות רבות מהאוהדים. הגול בטדי מול הפועל ירושלים אולי סימן נקודת מפנה, אבל בשלושת המשחקים האחרונים הוא סיפק ארבעה בישולים וסידר לצהובים ניצחון ליגה שלישי ברציפות.

ההגעה של ג’ורג’ה יובאנוביץ’ הובילה את מלאדן קרסטאיץ’ לשנות מערך. ברגע שהחלוץ נכנס מול קריית שמונה הקבוצה עברה למערך 4-4-2 כאשר דן ביטון מתפקד בראש היהלום מתחת לשני החלוצים. כך הוא בישל את שער הניצחון מול הצפוניים וכך הוא מצא את סטיפה פריצה לשער מהיר בדרבי. מבחינת מכבי הדרבי אינו רק ניצחון, הוא אולי גם המשחק שיבשר על בואו של דן ביטון לקבוצה, לא הקשר שפתח את העונה, אלא הקשר שציפו ממנו להיות.

ג'ורג'ה יובאנוביץ' חוגג (רדאד ג'בארה)ג'ורג'ה יובאנוביץ' חוגג (רדאד ג'בארה)

ובכל זאת, אחרי שהחמאנו לביטון על משחק נפלא ושני בישולים מרשימים, היה גם את מי שניצח לבסוף את המשחק. רבים תהו כיצד יתפקד השילוב בין סטיפה פריצה וג’ורג’ה יובאנוביץ’. הרי הקרואטי לא היה החוליה הכי חלשה במכבי בחלק הראשון של העונה ולמרות זאת קרסטאיץ’ בחר להתחזק בחלוץ נוסף.

התחרות דחקה את פריצה להוציא מעצמו יותר. בשלושת המשחקים האחרונים הוא עשה פעולות חיוביות וחזר לעניינים עם שערים באשדוד ובדרבי וגם מול ק”ש היה מעורב בפעולות ההתקפיות. אולי קרסטאיץ’ הבין שעדיף לוותר על משחק הכנפיים ולנסות לנצח את המשחקים דרך האמצע? בינתיים זה משתלם.

כעת יהיה מעניין לראות האם יובאנוביץ’ ימשיך להיות הג’וקר מהספסל. בשתי ההופעות שלו במכבי הוא לא פתח בהרכב, אבל הכניסה שלו הביאה לשינוי ולאיום נוסף על היריבה. בשני המקרים הוא גם גמל בשער ניצחון. אולי הרכש הנוצץ שהגיע בכמעט שני מיליון אירו יעזור יותר כשחקן מחליף.

הכתוב הוא טור דעה.

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה