רצף הניצחונות הנהדר של מכבי תל אביב ביורוליג, שכלל כדורסל גדול מול יריבות פוטציאליות בפלייאוף כמו מילאנו וריאל מדריד, לא יכול לסנוור אף אחד, בעיקר לא את שחקניה. הסגל הנוכחי של הצהובים ניצל את השחיקה והפציעות של יריבותיה כדי לצאת עם ידה על העליונה במשחקים, ברצף שכנראה היה קורה גם אם העולם היה נשאר כסדרו.

אם כבר סדר עולמי, אז צריך להזכיר את הסיבה האמיתית לעלייה של מכבי לפלייאוף – המלחמה באירופה. השעייתן של שלוש הקבוצות הרוסיות, שהיו במיקום טוב לקראת השלב הבא ועשו לצהובים חיים קשים בכל מפגש, גרמה לעונה של סקוטי ווילבקין וחבריו להראות טובה יותר, למרות שהיא בכלל לא כזאת.

פתיחת העונה שלה בליגה הישראלית היא אחת הגרועות בתולדותיה, שלושה הפסדים ברציפות בדרבי להפועל ת”א, השוואת שיא ההפסדים הרצופים ביורוליג, חוסר שטף במשחק ההתקפה, חוסר תיאום בהגנה ונפילות מתח גדולות במאני טיים ליוו את הקבוצה של יאניס ספרופולוס עד לסיום הקדנציה שלו ביד אליהו. כשאבי אבן הגיע, אפקט המאמן החדש הכה גלים וההתקפה שלה נראית מהטובות באירופה, אבל מה יקרה כשהכדורים לא ייכנסו?

אבי אבן (איציק בלניצקי)אבי אבן (איציק בלניצקי)

ב-21.3.22 מכבי ת”א עוד הייתה במקום ה-13 בטבלה, עם מאזן שלילי וסיכוי קלוש לסיים בשמינייה הראשונה. עשרה ימים לאחר מכן היא כבר הפכה לקבוצה החמישית שהבטיחה את המקום בפלייאוף היורוליג. ההחלטה למחוק את כל משחקי הרוסיות הייתה הרסנית לחלק מהקבוצות, כמו מונאקו שעדיין נאבקת על העלייה ופנרבחצ’ה, שהייתה חזק בתמונה אבל כעת תמצא את עצמה בחוץ. 

האמירות של שחקני מכבי ת”א אחרי המשחק, כמו “אנחנו הקבוצה הכי מסוכנת ביורוליג”, הן הרסניות. בשבוע הבא מחכה לצהובים המשימה הכי קשה שיש באירופה – ברצלונה בחוץ. אמנם הקטלונים לא רשמו ולו ניצחון אחד בארבעת המשחקים האחרונים נגד היריבה הישראלית, אבל שלושה מתוכם נערכו בהיכל מנורה מבטחים. החבורה של שאראס היא הקבוצה הטובה ביבשת עם השחקנים הטובים ביותר שאפשר למצוא. מכבי מתקשה לקלוע בפלאו בלאוגרנה ועלולה להיגרר למשחק עם סקור נמוך, בו היא תתקשה להתמודד ללא הקהל שלה.

סקוטי ווילבקין חוגג. ידע מה מביא את המזל (איציק בלניצקי)סקוטי ווילבקין חוגג. ידע מה מביא את המזל (איציק בלניצקי)

לאורך כל עונת היורוליג, מכבי ת”א ניצחה רק ארבע פעמים בחוץ. זה קרה נגד פנאתנייקוס, ז’לגיריס, וילרבאן ובאסקוניה. כל הקבוצות הללו שייכות לחלק התחתון של הטבלה, בין אם מכלילים את התוצאות מול הרוסיות או לא. כדי להצליח לעלות לפיינל פור אלופת המדינה צריכה לנצח לפחות משחק אחד בחוץ מול יריבות עיקשות שתמיד קשה לשחק נגדן, בין אם זו תהיה ריאל, מילאנו או אולימפיאקוס.

אבי אבן ושחקניו צריכים להתאפס, לצאת מהאופוריה שבה הם נמצאים ולנסות לעשות הכול כדי לנצח את ברצלונה, במשחק החוץ האחרון של העונה הסדירה, ולהשאיר את התקווה להפתעה בפלייאוף. אולי כדאי להם להקשיב לווילבקין ולעלות לשחק בלבן עד לסיום העונה, כי כרגע זה מה שעוזר.

הכתוב הינו טור דעה

הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה