המפגש הערב בין מכבי תל אביב למכבי חיפה הוא לא משחק עונה אמיתי, מאחר והצהובים מתל אביב טרם פתיחת המשחק היו בפער של 10 נקודות מהירוקים מחיפה שנמצאים בראשות הטבלה. למרות זאת, עוד לפני השריקה, קיבלנו הוכחה לכך שהכדורגל הישראלי ניצח בגדול. לפני שדניאל בר נתן שרק לפתיחת ההתמודדות המסקרנת בין שתי האימפריות הגדולות של הכדורגל שלנו, זכינו לראות את אצטדיון בלומפילד מלא עד אפס מקום עם אווירה חלומית ביציעים, עם תפאורה מרשימה וקהל אוהדים מדהים משני צידי המתרס.

יש לציין שמכבי חיפה הגיעה לבלומפילד ללא ברק בכר על הקווים בשל מות אחיו, יהי זכרו ברוך. מדובר היה בחיסרון סופר משמעותי מבחינת האלופה. על כר הדשא ראינו פתיחת משחק מהוססת משני צידי המגרש עם יותר יוזמה ב-20 הדקות הראשונות של המשחק מצד הירוקים, שלא הצליחו לסכן באופן ממשי את שערו של דניאל פרץ. מצד שני, הצהובים שפתחו את המשחק בצורה לא טובה נכנסו לעניינים אחרי 20 דקות ושינו את המומנטום לטובתם, עם דומיננטיות במרכז המגרש מצד דן גלזר, גבי קניקובסקי ואוסקר גלוך, ושני חלוצים איכותיים שגרמו לכאב ראש להגנת הירוקים.

הצהובים ניצלו את הדקות הטובות לכיבוש שער יתרון לאחר השתחררות יפה של גלוך המוכשר, שהתנער ממוחמד אבו פאני וסיפק בעיטה על סף רחבת ה-16 שפגעה בדרך בשון גולדברג, הטעתה את ג’וש כהן וחדרה לרשת. שער יתרון מוצדק למכבים מתל אביב ובכורה בלתי נשכחת לילד הצעיר שיזכור את המשחק הזה לעד.

אוסקר גלוך חוגג (איציק בלניצקי)אוסקר גלוך חוגג (איציק בלניצקי)

מכבי ת”א ירדה למחצית עם יתרון ואופטימיות גדולה, ולעומתה מכבי חיפה עם מחצית ראשונה מאכזבת מאוד גם מבחינה הגנתית ויכולת התקפית אנמית, בנוסף למשחק רך בלי שמץ של פיזיות ואגרסיביות ששיחק לידיים של הצהובים. 

המחצית השנייה נפתחה עם לחץ של הירוקים, אך בלי איכות מספקת בחלק הקדמי כאשר כל שחקני המפתח של מכבי חיפה בהתקפה נוטרלו די בקלות על ידי הגנת הצהובים. בדקה ה-60 ביצע גיא צרפתי שני חילופים התקפיים עם כניסתם של גודסוויי דוניו ומאוויס צ’יבוטה, בנוסף לשינויי מערך שהפך את הירוקים ליותר מסוכנים בחלק הקדמי אך מאוד חשופים בחוליה האחורית ועם מרכז מגרש רך, אל מול התקפות מעבר מסוכנות של הצהובים שהגיעו למצבים מצוינים מול ג’וש כהן, אך לא השכילו לנצל אותם מאחר ולא היו מספיק איכותיים בפעולות האחרונות. המארחים יכלו בקלות להכפיל את התוצאה ובסוף שילמו על כך ביוקר. 

שון גולדברג וסטיפה פריצה (רדאד ג'בארה)שון גולדברג וסטיפה פריצה (רדאד ג'בארה)

גיא צרפתי, עם פעולות נכונות על הקווים, הכניס את כל הכלים ההתקפיים שעמדו לרשותו אך שחקניו כשלו כמעט לאורך כל המשחק בכל הפעולות המכריעות באזור שערו של פרץ. יחד עם זאת, חייבים לציין את חוליית ההגנה של הצהובים שבפעם הראשונה העונה נראתה כמו הגנה אמיתית, עם שני שחקנים איכותיים במרכז ההגנה בדמות אנריק סבוריט וז’וסווה סה ומשחק נהדר של שחר פיבן בעמדת המגן הימני. אבל גם זה לא הספיק לניצחון, כאשר בעיטה נייחת נהדרת של צ’רון שרי על סף שריקת הסיום, תוך מיקום לא נכון של פרץ, חילקה את הנקודות במשחק נהדר. 

נקודת אור שקשה להתעלם ממנה היא כמובן השילוב של אוסקר גלוך הצעיר והמוכשר בגיל 18, כאשר הרבה מאוד אנשים מרימים גבה איך מעז מלאדן קרסטאיץ’ לשלב שחקן צעיר במשחק כזה או באופן כללי. התשובה היא מאוד פשוטה: קרסטאיץ’ מגיע מסרביה שמייצרת מדי שנה עשרות שחקנים ליבשת אירופה. סרביה היא מדינת כדורגל מתקדמת שנותנת, כמו עוד הרבה מאוד מדינות בעולם, צ’אנס לשחקנים צעירים מוכשרים עם פוטנציאל בגילאי 16-17 ונותנת להם כבר לשחק בקבוצה הבוגרת באופן טבעי.

אצלנו זה דבר נדיר ששחקנים צעירים משולבים בקבוצות או בנבחרת הבוגרת. זה חייב להשתנות על ידי שינוי מדיניות של הקבוצות וכמובן מאמנים עם אומץ, שיאמינו ויתמכו בשחקנים צעירים איכותיים שיהוו את השלד לעתיד של הכדורגל שלנו. גלוך הוא רק הסנונית, יש לנו עוד עשרות שחקנים מוכשרים בגילאים 15-20 שיכולים להפוך לכוכבים של השנים הבאות.

גלוך: אי אפשר לתאר את מה שעבר בגוף
הגיבו ראשונים לכתבה הוספת תגובה